KudoZ home » Polish to German » Construction / Civil Engineering

druga linia zabudowy

German translation: zweite Baulinie


10:03 May 2, 2008
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / opis inwestycji budowlanej
Polish term or phrase: druga linia zabudowy
Nie za bardzo wiem, jak to rozumieć. Jest to opis budowanego kompleksu mieszkaniowego.

"Oryginalność kompleksu podkreśla pomysłowość rozwiązań architektonicznych, w tym w szczególności bryła i rozwiązania niektórych mieszkań, zwłaszcza dwukondygnacyjnych apartamentów położonych w drugiej linii zabudowy dostępnych z poziomu terenu wyposażone w przestronne intymne tarasy."
maczek
German translation:zweite Baulinie
Explanation:
z Leksykonii:
linia zabudowy: Baulinie, Baufluchtlinie, Baubegrenzungslinie

w google druga linia zabudowy (zweite Baulinie) pojawia się kilka razy:
http://www.ainring.de/virtuelles rathaus/sitzungsniederschri...
http://www.bauforschungonline.ch/index.php?hochhaus_aufsatz
http://www.rellingen.de/media/custom/14_190_1.PDF
Selected response from:

Lucyna Wiatr
Germany
Grading comment
Tak, to o to chodziło, w sensie drugiego ciągu budynków, położonego za pierwszym, który jest tuż przy ulicy. Może być także "Bebauungslinie" ale wtedy te dwa ciągi zabudowy niekoniecznie muszą leżeć w bezpośrednim sąsiedztwie rzędu paru metrów. Dziękuję za pomoc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4second building lineRyszard Matuszewski
3zweite Baulinie
Lucyna Wiatr


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
second building line


Explanation:
"building line/alignment" wg słownika budowlanego

http://www.google.pl/search?hl=pl&suggon=0&q="second buildin...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-05-02 12:43:05 GMT)
--------------------------------------------------

"linia zabudowy" określona jest w planie zagospodarowania przestrzennego

Ryszard Matuszewski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zweite Baulinie


Explanation:
z Leksykonii:
linia zabudowy: Baulinie, Baufluchtlinie, Baubegrenzungslinie

w google druga linia zabudowy (zweite Baulinie) pojawia się kilka razy:
http://www.ainring.de/virtuelles rathaus/sitzungsniederschri...
http://www.bauforschungonline.ch/index.php?hochhaus_aufsatz
http://www.rellingen.de/media/custom/14_190_1.PDF

Lucyna Wiatr
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak, to o to chodziło, w sensie drugiego ciągu budynków, położonego za pierwszym, który jest tuż przy ulicy. Może być także "Bebauungslinie" ale wtedy te dwa ciągi zabudowy niekoniecznie muszą leżeć w bezpośrednim sąsiedztwie rzędu paru metrów. Dziękuję za pomoc.