KudoZ home » Polish to German » Environment & Ecology

energo- i materiałochłonnosc gospodarki

German translation: energie- und rohstoffintensive Wirtschaft


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:energo- i materiałochłonnosc gospodarki
German translation:energie- und rohstoffintensive Wirtschaft
Entered by: rjz

20:03 Jun 23, 2005
Polish to German translations [PRO]
Science - Environment & Ecology
Polish term or phrase: energo- i materiałochłonnosc gospodarki
"Za najważniejsze wyzwania dla polityki ochrony środowiska uznaje się w Polsce m.in. obniżanie energo- i materiałochłonności gospodarki, np. poprzez wprowadzanie energooszczędnych i wodooszczędnych technologii i rozwiązań, redukowanie potrzeb opakowaniowych i tworzenie zamkniętych obiegów materiałów w grupach przedsiębiorstw."

Wiem, ze jest jakies slowo dokladnie oddajace sens tej "chlonnosci", ale nie moge sobie przypomniec...

Z góry dziekuje!
Aleksandra Kwasnik
Germany
energie- und rohstoffintensive Wirtschaft
Explanation:
bzw. Variationen mit Verbrauch
Selected response from:

rjz
Grading comment
Dziekuje za obydwie opcje!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Energie- und Materialverbrauch der Wirtschaft
Jerzy Czopik
3 +1energie- und rohstoffintensive Wirtschaftrjz


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
energo- i materia³och³onnosc gospodarki
Energie- und Materialverbrauch der Wirtschaft


Explanation:
klingt mir am besten.
Sonst wäre das Aufnahmefähigkeit, Schluckvermögen.

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan: No i "Intensität" (a nuz wlasnie to Aleksandra KK chce sobie przypomniec?).
8 mins
  -> danx

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
energo- i materia³och³onnosc gospodarki
energie- und rohstoffintensive Wirtschaft


Explanation:
bzw. Variationen mit Verbrauch

rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 44
Grading comment
Dziekuje za obydwie opcje!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan: O wlasnie! Patrz wyzej.
2 mins