KudoZ home » Polish to German » Human Resources

wykładowcy (tu)

German translation: Trainer


11:20 Feb 10, 2007
Polish to German translations [PRO]
Human Resources
Polish term or phrase: wykładowcy (tu)
chodzi o grupę pracownikow fundacji, która ma uczestniczyć w kursie językowym:

"Grupę tworzy kadra zarządzająca, wykładowcy oraz specjaliści ds. szkoleń"

nie są to wykładowcy w sensie nauczycieli, tylko osoby, które przygotowują i wygłaszają wykłady na różnych seminariach, szkoleniach itp.

dziękuję
AgaMagda
German translation:Trainer
Explanation:
IMHO tak się najczęściej określa osoby prowadzące szkolenia
Selected response from:

Joanna Łuczka
Poland
Grading comment
DZIĘKUJĘ
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4TrainerJoanna Łuczka
4 +2hier: Dozent
Crannmer
3 +1AusbilderMagdalena Silf
3Fortbilder
Wolfgang Jörissen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Ausbilder


Explanation:
propo

http://de.wikipedia.org/wiki/Ausbilder

Magdalena Silf
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kalikst: Ausbilder to po niemiecku z reguly "nauczyciel zawodu", instruktor ale nie wykladowaca
58 mins

agree  Wolfgang Jörissen: Mi sie wydaje rowniez w tym kontekscie poprawnie, jako alternatywa jesli "Trainer" jest za nieformalne.
4 hrs
  -> dzieki :)

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wykładowca (tu)
hier: Dozent


Explanation:
hier: Dozent

weil es hier um Vorträge theoretischer Art vor Publikum geht. Eine Person, die einen Vortrag, Vorlesung oder Präsentation hält, schimpft sich in der beruflichen Praxis Dozent.

Crannmer
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wolfgang Jörissen: wolny wybór
4 hrs
  -> thx

agree  homma1: "Dozent" laesst alle Optionen offen, un die sind hier anscheinend recht offen bzw. vage formuliert
1 day12 hrs
  -> thx 8-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
Trainer


Explanation:
IMHO tak się najczęściej określa osoby prowadzące szkolenia

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30
Grading comment
DZIĘKUJĘ

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jniewinska: też tak sądzę, potocznie tez się mówi Multiplikatoren, nie twierdzę, że Trainer = Multiplikator, tylko, chodziło mi o kolejne określenie (Person, Einrichtung, die Wissen od. Information weitergibt u. zu deren Verbreitung, Vervielfältigung beiträgt.)
6 mins
  -> Trainer, dzięki

agree  Kalikst: BTW: Multiplikator to wcale nie musi byc Trainer!!! Multiplikator to najczesciej osoba, ktora sama byla jako uczestnik na jakims szkoleniu i przekazuje uzyskane wiadomosci dalej (czyli je "multiplikuje"/mnozy ilosc odbiorcow)
18 mins
  -> Czy ja proponowałam pojęcie Multiplikator??

agree  Wolfgang Jörissen: wolny wybór
1 hr

agree  Danuta Polanska: Czytam wlasnie Seminarbericht "Steueroase oder Fata Morgana, Trainer lub Vortragender - tak nazywany jest w tym artykule wykladowca :-))
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Fortbilder


Explanation:
Jeszcze dorzuce jedna propozycje

Wolfgang Jörissen
Belize
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 12