KudoZ home » Polish to German » Law/Patents

zastaw rejestrowy

German translation: Registerpfandrecht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:zastaw rejestrowy
German translation:Registerpfandrecht
Entered by: Uwe Kirmse

14:33 Dec 11, 2001
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: zastaw rejestrowy
zastaw rejestrowy, rejestr zastawow - co to jest i czy ktoś wie, jak będzie po niemiecku?

(Ustawa z dnia 6 grudnia 1999 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów )
Uwe Kirmse
Registerpfand
Explanation:
zastaw rejestrowy = Registerpfand
rejestr zastawowy = Pfandregister

Krotko mowiac jest to ewidencja zastawow, ktore wczesniej przekazywane byly w formie materialnej, a wspolczesnie, przede wszystkim w sferze ekonomicznej, "zapisywane" sa do rejestru. Pewnie zmienia sie w tez przy okazji prawo wlasnosci do zastawow. Szczegoly z pewnoscia podaje ustawa.

Dobre wyjasnienie tego, o co tu chodzi znajdzie kolega na stronie:
http://www.cors.gov.pl/rzi1.htm

Przyklad na tlumaczenie obu pojec wystepuje natomiast na stronie:
http://fgr.wu-wien.ac.at/institut/fowi/Bilder/Cierpial/publi...

Pozdrawiam serdecznie
ZB
Selected response from:

Zbigniew Balawender
Grading comment
Dziekuje. Chetnie podzielilbym punkty miedzy ta odpowiedzia a odpowiedzia kolegi "slaw", ale niestety nie moge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4RegisterpfandZbigniew Balawender
4eingetragenes Pfandrecht, Pfandrechtsregisteraltrans
4Pfandregister
Pro Lingua
2 +1Registerpfandrechtxxxslaw


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pfandregister


Explanation:
W ramach prawa rzeczowego poruszane s¹ tak¿e zagadnienia dotycz¹ce wspó³czesnych procesów prywatyzacyjnych, a nadto przedstwiane s¹ nowoczesne zabezpieczenia rzeczowe (np. bankowy zastaw rejestrowy).




    Reference: http://www.infoglob.com.pl/tezaurus/?mode=search&alpha=Z
    Reference: http://www.law.uni.torun.pl/ECTS/ects_02.htm
Pro Lingua
Native speaker of: Slovak
PRO pts in pair: 48

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eingetragenes Pfandrecht, Pfandrechtsregister


Explanation:
Es ist meine wörtliche Übersetzung. Bin nicht sicher, ob es in Deutschland eine solche Rechtsinstitution gibt. Dies ist in Polen ein Register, in welches Pfandrechte eingetragen werden (ähnlich wie z.B. Hypotheken in Grundbücher). Das Register wird in Polen bei den Appellationsgerichten geführt.

altrans

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Registerpfand


Explanation:
zastaw rejestrowy = Registerpfand
rejestr zastawowy = Pfandregister

Krotko mowiac jest to ewidencja zastawow, ktore wczesniej przekazywane byly w formie materialnej, a wspolczesnie, przede wszystkim w sferze ekonomicznej, "zapisywane" sa do rejestru. Pewnie zmienia sie w tez przy okazji prawo wlasnosci do zastawow. Szczegoly z pewnoscia podaje ustawa.

Dobre wyjasnienie tego, o co tu chodzi znajdzie kolega na stronie:
http://www.cors.gov.pl/rzi1.htm

Przyklad na tlumaczenie obu pojec wystepuje natomiast na stronie:
http://fgr.wu-wien.ac.at/institut/fowi/Bilder/Cierpial/publi...

Pozdrawiam serdecznie
ZB


    Reference: http://www.cors.gov.pl/rzi1.htm
    Reference: http://fgr.wu-wien.ac.at/institut/fowi/Bilder/Cierpial/publi...
Zbigniew Balawender
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 211
Grading comment
Dziekuje. Chetnie podzielilbym punkty miedzy ta odpowiedzia a odpowiedzia kolegi "slaw", ale niestety nie moge.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Registerpfandrecht


Explanation:
Zastaw rejestrowy spe³nia podobn¹ funkcjê jak zwyk³y zastaw. Jednak najistotniejsz¹ cech¹ zastawu rejestrowego , ró¿ni¹c¹ go tym samym od zwyk³ego zastawu, jest mo¿liwoœæ pozostawienia przedmiotu zastawu w rêkach zastawcy, który mo¿e korzystaæ z rzeczy obci¹¿onej.




    Reference: http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTE5Jm5rPTY4
    Reference: http://www.cors.gov.pl/rzi1.htm
xxxslaw

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan
17 hrs