KudoZ home » Polish to German » Law/Patents

SAD

German translation: Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr (kurz: SAD-Konvention)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:konwencja o uproszczeniu formalnosci w obrocie towarowym (krotko: konwencja SAD)
German translation:Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr (kurz: SAD-Konvention)
Entered by: Grzegorz Cygan

13:40 Jan 22, 2003
Polish to German translations [PRO]
Law/Patents
Polish term or phrase: SAD
W tlumaczeniu nastepujacego
tekstu w dokumencie celnym:
...procedura wywozu realizowana pod procedura tranzytu wg SAD (tu nastepuje numer SAD-u)

moze:
gemäß Transit- und SAD-Konvention (bo takie tlumaczenie gdzies znalazlam).
Uwaga: nie chodzi tu o sam dokument czyli o "SAD-Einfuhrzollanmeldung", ale o
podstwe prawna
Alina Brockelt
Transit- und SAD-Konvention
Explanation:
Polen tritt Transit- und SAD-Konvention bei.

Am 1. Juli tritt Polen der EU/EFTA-Konvention über gemeinsame Durchreiseprozedur und der Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr SAD bei. Die in Polen ausgestellten Durchreise- und SAD-Papiere werden von der Zollverwaltung von 22 Mitgliedsländern der vorgenannten Konventionen anerkannt.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:01:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Chodzi o 2 rozne konwencje. Tak wiec jezeli chodzi o towary, to bedzie to tylko \"SAD-Konvention\".
Dostarczam ciekawe linki:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0288.htm
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0290.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:06:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Chodzi o 2 rozne konwencje. Tak wiec jezeli chodzi o towary, to bedzie to tylko \"SAD-Konvention\".
Dostarczam ciekawe linki:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0288.htm
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0290.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:12:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Dnia 20 maja 1987 r. w Interlaken sporz¹dzona
zosta³a Konwencja o uproszczeniu formalnoœci w obrocie towarowym (SAD). (\"Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr SAD\").

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:20:07 (GMT)
--------------------------------------------------

W tej drugiej (...o wspólnej procedurze tranzytowej) nie ma mowy w nazwie o zadnym SAD-zie), tak wiec nie wchodzi w rachube. Tylko @SAD-Konvention@ i tyle.
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Nie, nie chodzi o nr formularza, al tak jak juz w pytaniu wyjasnilam o podstawe prawna, dlatego Twoje wyjasnienia byly mi bardzo pomocne i utwierdzily mnie w moich przypuszczeniach.
Dziekuje!!!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Einheitspapier SAD
SATRO
5patrz nizej
Uwe Kirmse
3 +1Transit- und SAD-Konvention
Grzegorz Cygan


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Transit- und SAD-Konvention


Explanation:
Polen tritt Transit- und SAD-Konvention bei.

Am 1. Juli tritt Polen der EU/EFTA-Konvention über gemeinsame Durchreiseprozedur und der Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr SAD bei. Die in Polen ausgestellten Durchreise- und SAD-Papiere werden von der Zollverwaltung von 22 Mitgliedsländern der vorgenannten Konventionen anerkannt.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:01:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Chodzi o 2 rozne konwencje. Tak wiec jezeli chodzi o towary, to bedzie to tylko \"SAD-Konvention\".
Dostarczam ciekawe linki:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0288.htm
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0290.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:06:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Chodzi o 2 rozne konwencje. Tak wiec jezeli chodzi o towary, to bedzie to tylko \"SAD-Konvention\".
Dostarczam ciekawe linki:

http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0288.htm
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0290.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:12:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Dnia 20 maja 1987 r. w Interlaken sporz¹dzona
zosta³a Konwencja o uproszczeniu formalnoœci w obrocie towarowym (SAD). (\"Konvention über vereinfachte Formalitäten im Warenverkehr SAD\").

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 14:20:07 (GMT)
--------------------------------------------------

W tej drugiej (...o wspólnej procedurze tranzytowej) nie ma mowy w nazwie o zadnym SAD-zie), tak wiec nie wchodzi w rachube. Tylko @SAD-Konvention@ i tyle.


    Reference: http://www.brh-gov-pl.or.at/ambasada/be000196.htm
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 211
Grading comment
Nie, nie chodzi o nr formularza, al tak jak juz w pytaniu wyjasnilam o podstawe prawna, dlatego Twoje wyjasnienia byly mi bardzo pomocne i utwierdzily mnie w moich przypuszczeniach.
Dziekuje!!!!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
1 min

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Einheitspapier SAD


Explanation:
Wpisz na guglu: Einheitspapier SAD = 44 wyniki
m.in.

zis.act.at/~zollamt/ListeFormulare.html
www.zoll-d.de/b0_zoll_und_steuern/a0_zoelle/ c0_zollanmeldung/c0_schriftliche_anmeldung/
www.3c-consulting.at/Dhf.htm
www.help.gv.at/59/590300_f.html

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1009

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Grzegorz Cygan: Skoro "nastepuje nr SAD-u" to pewnie chodzi po prostu o nr formularza.
52 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
patrz nizej


Explanation:
Auch wenn es um die Rechtsgrundlage geht, hier noch zwei alte Fragen zu diesem Thema, aus denen hervorgeht, was diese Abkürzung bedeutet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-22 19:46:02 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Das Ausfuhrverfahren wird als Transitverfahren gemäß SAD abgewickelt.


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/262183
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/307048
Uwe Kirmse
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 286