KudoZ home » Polish to German » Mechanics / Mech Engineering

wodomierz śrubowy z poziomą osią wirnika

German translation: Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wodomierz śrubowy z poziomą osią wirnika
German translation:Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal
Entered by: schris

15:32 Dec 16, 2005
Polish to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / technika sanitarna
Polish term or phrase: wodomierz śrubowy z poziomą osią wirnika
Wodomierz śrubowy z poziomą osią wirnika.
schris
Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal
Explanation:
Turbinenwasserzähler mit horizontaler Turbinenachse
Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal

(Wasserzähler! Auf keinen Fall Wassermesser!)

(kogo obchodzi polozenie osi turbiny? Interesujace jest, czy montaz jest na rurze poziomej, czy tez pionowej)

Takie liczniki zwane sa tez Woltmannzähler, ale niektorzy nazywaja tak kazdy licznik wysokiego przeplywu, niezaleznie od zasady dzialania.
Selected response from:

Crannmer
Grading comment
Dziekujê za pomoc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Flügelrad-Wassermesser mit vertikaler Welle
Jacek Zukowski
3 +1Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal
Crannmer


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wodomierz œrubowy z poziom¹ osi¹ wirnika
Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal


Explanation:
Turbinenwasserzähler mit horizontaler Turbinenachse
Turbinenwasserzähler, Lage der Turbinenachse horizontal

(Wasserzähler! Auf keinen Fall Wassermesser!)

(kogo obchodzi polozenie osi turbiny? Interesujace jest, czy montaz jest na rurze poziomej, czy tez pionowej)

Takie liczniki zwane sa tez Woltmannzähler, ale niektorzy nazywaja tak kazdy licznik wysokiego przeplywu, niezaleznie od zasady dzialania.


Crannmer
Specializes in field
PRO pts in category: 141
Grading comment
Dziekujê za pomoc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jacek Zukowski: firma luckner gmbh podaje turbinenwassermesser, co Wasc na to
17 mins
  -> To elementarne. Czescia dozownika jest przeplywomierz, a nie licznik wody. Licznik (w tym i wodomierz) to Zähler, miernik to Messer.

agree  Adam Bielaczyk: Popieram! Ale korytarze pozostają oczywiście pionowe! :-)
3 hrs
  -> thx. BTW korytarze??

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wodomierz œrubowy z poziom¹ osi¹ wirnika
Flügelrad-Wassermesser mit vertikaler Welle


Explanation:
patrz google

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 54 mins (2005-12-16 18:26:42 GMT)
--------------------------------------------------

Korekta. Cranmerowi dziêkujê za czujnoœæ. Mit horizontaler Welle

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 8 mins (2005-12-16 19:41:05 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze raz dziekuje za objasnienia wassermesser vs wasserzähler. jestem tylko lingwista i histrykiem literatury, wiec prosze o wyrozumialosc: Irren ist männlich

Jacek Zukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: to jest wodomierz skrzydelkowy z osia pionowa, a pytanie bylo o srubowy z osia pozioma. Samo istnienie wyrazenia podanego w odpowiedzi nie jest gwarancja, ze odpowiedz pasuje do pytania. // Niestosowanie nomenklatury rezultuje brakiem obrotu.
25 mins
  -> oczywiście, chyba mi się kierunki pomyliły. Koryguję na mit horizontaler Welle. To jest propozycj nazwy. Zdaję sobie sprawę z tego, iz producent X może to nazwać jak mu sie rzewnie podoba. Ponadto, Wikipedia podaje dwa rodzaje: Scheiben- i Fluegelrad-W.

agree  Adam Bielaczyk: "Korytarze pionowe" = aluzya do cytatu z jednej z członkiń pierwszej Komisji Śledczej ;-). Pozdrawiam.
2 days5 hrs