niepodleganie obowiązkowi ubezpieczenia

German translation: Versicherungsfreiheit

Polish term or phrase:niepodleganie obowiązkowi ubezpieczenia
German translation:Versicherungsfreiheit
Entered by: Tradeusz

10:43 Nov 30, 2006
Polish to German translations [PRO]
Other / Amtssprache
Polish term or phrase: niepodleganie obowiązkowi ubezpieczenia
Decyzja o niepodleganiu obowiązkowi ubezpieczenia

(czy można to wyrazić w niem. rzeczownikiem czy raczej tylko parafrazą z czasownikiem?
Tradeusz
Versicherungsfreiheit
Explanation:

http://de.wikipedia.org/wiki/Versicherungsfreiheit

--------------------------------------------------
Note added at 37 Min. (2006-11-30 11:20:38 GMT)
--------------------------------------------------

Jeśli to decyzja zwalniająca z obowiązku ubezpieczenia to
Bescheid über die Befreiung von der Versicherungspflicht

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="bescheid über die Befre...
Selected response from:

Joanna Łuczka
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5nicht versicherungspflichtig/ keine Versicherungspflicht
klick
4Versicherungsfreiheit
Joanna Łuczka


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
nicht versicherungspflichtig/ keine Versicherungspflicht


Explanation:
ja bym to powiedziala tak, ale dużo zalezy od konkretnego zdania
np. 1. Studenten sind nicht versicherungspflichtig.
2. Keine Versicherungspflicht besteht für Arbeitnehmer


klick
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aleksandra Kwasnik
1 hr
  -> dzięki :-)

agree  iceblue
1 hr
  -> dzięki :-)

agree  Yvonne Kuzminska
4 hrs
  -> dzięki :-)

agree  Edyta Szczepans
1 day 1 hr
  -> dzięki :-)

agree  aerduch
2 days 10 hrs
  -> dzięki :-)

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Versicherungsfreiheit


Explanation:

http://de.wikipedia.org/wiki/Versicherungsfreiheit

--------------------------------------------------
Note added at 37 Min. (2006-11-30 11:20:38 GMT)
--------------------------------------------------

Jeśli to decyzja zwalniająca z obowiązku ubezpieczenia to
Bescheid über die Befreiung von der Versicherungspflicht

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="bescheid über die Befre...

Joanna Łuczka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71