KudoZ home » Polish to German » Other

Osrodek Pomocy Spolecznej

German translation: Zentrum für Sozialhilfe/Sozialhilfezentrum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Osrodek Pomocy Spolecznej
German translation:Zentrum für Sozialhilfe/Sozialhilfezentrum
Entered by: Grzegorz Cygan

13:14 Jan 5, 2003
Polish to German translations [Non-PRO]
Polish term or phrase: Osrodek Pomocy Spolecznej
Miejski Osrodek Pomocy Spolecznej.
Mam nastepujace tlumaczenie: städtisches Fürsorgezentrum.
Problem w tym, ze nie spotkalem sie w D z taka instytucja. Czy mozna powiedziec Sozialamt? Jak Wy to widzicie?

Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam.
Paulus
Städtisches Zentrum für Sozialhilfe
Explanation:
mnostwo an googlu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-05 13:22:26 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Fürsorge\" ma trochê inne (wê¿sze) znaczenie.
Selected response from:

Grzegorz Cygan
Grading comment
Dziekuje bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Städtisches Zentrum für SozialhilfeGrzegorz Cygan
4 +1Sozialhilfezentrum
Alina Brockelt
4Städtische (Geschäfts-)Stelle für Sozialhilferjz
3Sozialhilfeanstalt / Sozialanstalt
SATRO


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Städtisches Zentrum für Sozialhilfe


Explanation:
mnostwo an googlu.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-05 13:22:26 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Fürsorge\" ma trochê inne (wê¿sze) znaczenie.


    Reference: http://www.google.de/search?hl=de&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=St%C3%...
Grzegorz Cygan
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 211
Grading comment
Dziekuje bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: Wole tak doslownie, bo moze ta instytucja ma jednak nieco inne zadania niz Sozialamt. Odpowiedniki stosuje tylko, jesli jest to na 99% to samo.
2 mins

agree  Jerzy Czopik: Popieram zdanie Uwego, plus "Sozialhilfezentrum"
25 mins

agree  Ewunia
2 days 20 hrs

neutral  rjz: pewnie i w goolu jest - głównie na stronach PL i CZ
1043 days

agree  Arkadiusz Witek
3781 days

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Sozialhilfezentrum


Explanation:
Takie tlumaczenie znalazlam w "Skrotach polskich" Uniwersytetu w Marburgu



    Reference: http://www.uni-marburg.de/herder-institut/sammlungen/presse/...
Alina Brockelt
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 754

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Uwe Kirmse: Oczywiscie mozna tez tak.
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Sozialhilfeanstalt / Sozialanstalt


Explanation:
Z takim t³umaczeniem te¿ mo¿na siê czasem spotkaæ ... NIE GWARANTUJÊ, ¯E TO JEST W£AŒNIE TO CO AUTOR MIA£ NA MYŒLI ;-)))

SATRO
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1009

1043 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
O¶rodek Pomocy Spo³ecznej MOPS
Städtische (Geschäfts-)Stelle für Sozialhilfe


Explanation:
Geschäftsstelle w wersji DE-AT


rjz
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 1285