KudoZ home » Polish to Russian » Chemistry; Chem Sci/Eng

Sól sodowa kwasu alkilobenzenosulfonowego

Russian translation: алкилбензолсульфонат натрия


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Sól sodowa kwasu alkilobenzenosulfonowego
Russian translation:алкилбензолсульфонат натрия
Entered by: Wit

15:53 Feb 19, 2006
Polish to Russian translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / chemia gosp.
Polish term or phrase: Sól sodowa kwasu alkilobenzenosulfonowego
Sól sodowa kwasu alkilobenzenosulfonowego додецилсульфонат натрия

chciałam prosić o potwierdzenie, czy dobrze kombinuję - bardzo się staram, ale nie daje rady, serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc
Janina Nowrot
Натрий алкилбензолсульфонат
Explanation:
albo (to samo)
алкилбензолсульфонат натрия

w ref.1 znajdziesz kwas benzenosulfonowy (C6H5SO3H)

Натрий бензолсульфонат продажа | Натрий бензолсульфонат цена
Бензолсульфокислоты натриевая соль. Синонимы:, Натрий бензолсульфонат. CAS ?:, 515424. Квалификация:, 'purum'. Формула:, C6H5SO3Na.
www.vekton.ru/shop/tovar32573.html

rodnik alkilowy (metyl, etyl, propyl...) moze byc podstawiony na w jednej z trzech pozycji w stosunku do grupy sulfonowej (dawniej to się zwalo orto-, meta- i para-, teraz podobno inaczej, ale i tak się o to akurat nie pytasz :) -- rzecz w tym, ze to tak naprawde 3 rozne zwiazki byc moga)

алкил- nie znajdziesz, ale np. takiego метилбензолсульфонат натрия to jest duzo, a zatem nazwe konstruujesz analogicznie


--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2006-02-21 20:47:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:)
Selected response from:

Wit
Grading comment
Dziękuję! Ale mam dylemat z wyborem - chyba Nati się nie obrazi, w końcu byłeś pierwszy :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Натрий алкилбензолсульфонат
Wit
4 +1бензол потерялся :)
Natalie


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
бензол потерялся :)


Explanation:
Должно быть так:

додецилбензосульфонат натрия

А вот и подтверждение:
3. Sól sodowa kwasu alkilobenzenosulfonowego
25155-30-0 Sodium dodecylbenzenesulfonate
http://www.inco-veritas.com.pl/files/ludwik_koncentrat.pdf

Natalie
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wit: да.... тем более, что я только для развлечения отвечаю - работы много. А что скажешь про конкретизацию алкила - только 12?
15 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Натрий алкилбензолсульфонат


Explanation:
albo (to samo)
алкилбензолсульфонат натрия

w ref.1 znajdziesz kwas benzenosulfonowy (C6H5SO3H)

Натрий бензолсульфонат продажа | Натрий бензолсульфонат цена
Бензолсульфокислоты натриевая соль. Синонимы:, Натрий бензолсульфонат. CAS ?:, 515424. Квалификация:, 'purum'. Формула:, C6H5SO3Na.
www.vekton.ru/shop/tovar32573.html

rodnik alkilowy (metyl, etyl, propyl...) moze byc podstawiony na w jednej z trzech pozycji w stosunku do grupy sulfonowej (dawniej to się zwalo orto-, meta- i para-, teraz podobno inaczej, ale i tak się o to akurat nie pytasz :) -- rzecz w tym, ze to tak naprawde 3 rozne zwiazki byc moga)

алкил- nie znajdziesz, ale np. takiego метилбензолсульфонат натрия to jest duzo, a zatem nazwe konstruujesz analogicznie


--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2006-02-21 20:47:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

:)


    Reference: http://www.dami.pl/~chemia/liceum/liceum14/organiczna6.htm
Wit
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 48
Grading comment
Dziękuję! Ale mam dylemat z wyborem - chyba Nati się nie obrazi, w końcu byłeś pierwszy :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalie: Черт-те что! Это ж надо было два часа ждать, а потом минута в минуту ответить :)
2 mins