KudoZ home » Polish to Russian » Tech/Engineering

dławik

Russian translation: дроссель


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:dławik
Russian translation:дроссель
Entered by: Janina Nowrot

10:06 Dec 8, 2003
Polish to Russian translations [PRO]
Tech/Engineering
Polish term or phrase: dławik
dławik - część pompy pneumatycznej - jest kilka określeń w słowniku, nie wiem które byłoby najtrafniejsze w tym przypadku
Janina Nowrot
дроссель
Explanation:
-
Selected response from:

Natalie
Poland
Grading comment
Dziкkujк bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1дроссель
Natalie
4 -1сальник
Katarzyna Chmiel


Discussion entries: 1





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dіawik
дроссель


Explanation:
-

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 979
Grading comment
Dziкkujк bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sergei Kramitch: Äóěŕţ, ÷ňî ýňî dławik sieciowy. Ńëóćčň â ęŕ÷ĺńňâĺ îăđŕíč÷čňĺë˙ ďîěĺő. Íĺ ďđîďóńęŕĺň â ýëĺęňđîńĺňü ďîěĺőč, âîçíčęŕţůčĺ ďđč đŕáîňĺ ýëĺęňđîäâčăŕňĺë˙ íŕńîńŕ.
17 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
dіawik
сальник


Explanation:
na swoje usprawiedliwienie mam tylko linki w guglu ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2003-12-08 11:07:16 GMT)
--------------------------------------------------

dławik = сальник, czyli \"уплотнение, применяемое в соединениях машин с целью герметизации зазоров между вращающимися и неподвижными деталями; осуществляется манжетами, воротниками и другими деталями, надеваемыми на вал, или различными набивками (асбестовые, асбестопроволочные, резинотканевые и др.), закладываемыми в выточки или углубления (также называемые обычно Сальниками) крышек, корпусов и т. п. деталей\" (http://infoprom.ru/info/oka-tesaurus-salnik.shtml)
дроссель = dławik, czyli cewka dławiąca



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 2 mins (2003-12-08 11:08:47 GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, trochк za duїo mi siк wkleiіo...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2003-12-08 11:11:47 GMT)
--------------------------------------------------

Dіawik - czкњж dіawnicy sіuї№ca do wywierania nacisku na szczeliwo.

Dіawnica - czкњж maszynowa w ksztaіcie tulejki wypeіniona szczeliwem maj№ca za zadanie uszczelnienie waіu w miejscu jego przejњcia przez њcianк maszyny lub urz№dzenia gdzie panuj№ rуїnice ciњnieс.

http://www.elektrownie.republika.pl/slownik.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 5 mins (2003-12-08 11:12:26 GMT)
--------------------------------------------------

http://oldtimers.lemon.pl/mercedes/tech/pompa.html


    Reference: http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=%D1%81...
Katarzyna Chmiel
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalie: Wynik klikania podanego linku:"Podana fraza - ńŕëüíčę "íŕń%D - nie zosta?a odnaleziona". Po drugie, dlawik - to äđîńńĺëü
8 mins

disagree  Sergei Kramitch: ńŕëüíčę = dławnica
24 mins
  -> zwana również dławikiem...