KudoZ home » Polish to Spanish » Accounting

wartość podatkowa

Spanish translation: valor fiscal/valor impositivo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:wartość podatkowa
Spanish translation:valor fiscal/valor impositivo
Entered by: Anna Starzec

12:09 Nov 11, 2008
Polish to Spanish translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / sprawozdanie finansowe
Polish term or phrase: wartość podatkowa
W sprawozdaniu finansowym firmy, po stronie aktywów, w punkcie dlugoterminowe rozliczenia miedzyokresowe pojawia sie takie zdanie:
Obejmują aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego od osób prawnych utworzone od ujemnych różnic przejściowych między wartością bilansową a podatkową – spowodowanych odmiennością momentu uznania za przychody i koszty w myśl ustawy o rachunkowości i przepisów podatkowych – obejmujących ...

Wielkie dzieki
Anna Starzec
Spain
valor fiscal/valor impositivo
Explanation:
Z eurolex:

"(29) En caso de venta al finalizar el período durante el cual la base imponible viene determinada en función del arqueo, para el cálculo de la plusvalía, el valor fiscal neto se establecerá en función de las reglas normales de amortización, incluido para el período durante el cual los beneficios procedentes de la navegación marítima se determinaban en función del arqueo.
(29) W wypadku sprzedaży po zakończeniu okresu, podczas którego podstawa opodatkowania ustalana jest w zależności od tonażu, do obliczania zysku kapitałowego, wartość podatkowa netto ustalana jest na podstawie normalnych przepisów amortyzacyjnych, w tym dla okresu podczas którego zyski pochodzące z żeglugi morskiej określane są w zależności od tonażu."

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=es&ihmlang=...
Selected response from:

Olga Furmanowska
Spain
Grading comment
Dzieki serdeczne.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2valor fiscal/valor impositivo
Olga Furmanowska
5valor fiscal
Kasia Platkowska


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
wartosc podatkowa
valor fiscal/valor impositivo


Explanation:
Z eurolex:

"(29) En caso de venta al finalizar el período durante el cual la base imponible viene determinada en función del arqueo, para el cálculo de la plusvalía, el valor fiscal neto se establecerá en función de las reglas normales de amortización, incluido para el período durante el cual los beneficios procedentes de la navegación marítima se determinaban en función del arqueo.
(29) W wypadku sprzedaży po zakończeniu okresu, podczas którego podstawa opodatkowania ustalana jest w zależności od tonażu, do obliczania zysku kapitałowego, wartość podatkowa netto ustalana jest na podstawie normalnych przepisów amortyzacyjnych, w tym dla okresu podczas którego zyski pochodzące z żeglugi morskiej określane są w zależności od tonażu."

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=es&ihmlang=...

Olga Furmanowska
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Dzieki serdeczne.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kasia Platkowska: No tak, nie zauważyłam, że tuż przede mną odpowiedziałaś na to pytanie.
5 mins
  -> Dzięki za wsparcie.

agree  Monika Jakacka Márquez: :)
2 hrs
  -> Dziękuję.

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wartosc podatkowa
valor fiscal


Explanation:
po prostu

Kasia Platkowska
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27