KudoZ home » Polish to Spanish » Construction / Civil Engineering

leśny dziadek

Spanish translation: carroza/pureta/carca/viejo carcamal


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:leśny dziadek
Spanish translation:carroza/pureta/carca/viejo carcamal
Entered by: Olga Furmanowska

15:43 Feb 3, 2012
Polish to Spanish translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Polish term or phrase: leśny dziadek
tym razem bardzo humorystyczny termin. Jakie macie propozycje?

Należy w tym miejscu wyraźnie zaznaczyć, że roboty wskazane w ofercie są to roboty marginalne, które nie mają większego znaczenia ani na harmonogram realizacji robot ani na koszty inwestycji. Dlatego w praktyce zapis ten dotyczy wszystkich ważniejszych robót i gdy tylko Generalny Wykonawca chciałby je wykonywać przy wykorzystaniu firm podwykonawczych, musi każdorazowo prosić Zamawiającego o zgodę.Zapis co najmniej dziwny i XIX wieczny, ale niestety takie są realia i obowiązujące prawo w Polsce skrupulatnie pielęgnowane przez leśne dziadki.
Marlena Trelka
Spain
carroza/pureta
Explanation:
1) pureta: m. col. Anciano. (źródło: http://www.wordreference.com/definicion/pureta)
2) carroza: com. col. Viejo, antiguo, anticuado: (źródło: http://www.wordreference.com/definicion/carroza)

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-02-03 16:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

Może też być "carca", myślę, że nawet lepiej oddaje sens "leśnego dziadka" jako kogoś o przestarzałych poglądach:
Carca adj. y com. desp. [Persona] de ideas retrógradas (źrodło: http://www.wordreference.com/definicion/carca)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-03 17:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

Albo też "carcamal / viejo carcamal" (źródło:http://www.wordreference.com/definicion/carcamal).

Mam nadzieję, że któraś z tych propozycji pomoże Ci znaleźć najlepszy odpowiednik.
Selected response from:

Olga Furmanowska
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vejete
Paulistano
4 +1carroza/pureta
Olga Furmanowska


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
carroza/pureta


Explanation:
1) pureta: m. col. Anciano. (źródło: http://www.wordreference.com/definicion/pureta)
2) carroza: com. col. Viejo, antiguo, anticuado: (źródło: http://www.wordreference.com/definicion/carroza)

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2012-02-03 16:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

Może też być "carca", myślę, że nawet lepiej oddaje sens "leśnego dziadka" jako kogoś o przestarzałych poglądach:
Carca adj. y com. desp. [Persona] de ideas retrógradas (źrodło: http://www.wordreference.com/definicion/carca)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2012-02-03 17:16:23 GMT)
--------------------------------------------------

Albo też "carcamal / viejo carcamal" (źródło:http://www.wordreference.com/definicion/carcamal).

Mam nadzieję, że któraś z tych propozycji pomoże Ci znaleźć najlepszy odpowiednik.

Olga Furmanowska
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ossetta
21 hrs
  -> Dziękuję :)

1 day9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vejete


Explanation:
albo viejo cascarrabias

Paulistano
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in PortuguesePortuguese
PRO pts in category: 66