KudoZ home » Polish to Spanish » Geography

Morze międzykontynentalne/wewnątrzkontynentalne

Spanish translation: mar intercontinental/intracontinental


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Morze międzykontynentalne/wewnątrzkontynentalne
Spanish translation:mar intercontinental/intracontinental
Entered by: Ossetta

16:19 Feb 24, 2012
Polish to Spanish translations [PRO]
Science - Geography
Polish term or phrase: Morze międzykontynentalne/wewnątrzkontynentalne
http://pl.wikipedia.org/wiki/Morze_śródlądowe

wydaje mi się, że międzykontynentalne to "intercontinental"
a wewnątrzkontynentalne?

cerrado, interior?
intracontinental?

nie mogę doszuka się podobnego podziału "mar mediterraneo".
Z góry dzięki za sugestie!
Ewa Kopta-González
Poland
mar intercontinental/intracontinental
Explanation:
Do mórz międzykontynentalnych zaliczamy m. in. Morze Czarne, Morze Czerwone, Morze Śródziemne i Ocean Arktyczny.

wewnątrzkontynentalne – leżące wewnątrz jednego kontynentu, np. Morze Bałtyckie, Morze Białe, Morze Azowskie.

Un ejemplo de mar intercontinental es el Mediterráneo, que separa Europa de África.

El Mar Báltico, llamado así por el istmo báltico que se extiende desde Stettin hasta Reval en la ensenada finlandesa, es un mar intracontinental

Natomiast mar interior ( mar Muerto, mar Caspio y mar de Aral) to już inna kategoria :) w podziale gdzie pierwsze dwie to mar litorral ( o costero) i mar continental
Selected response from:

Ossetta
Poland
Grading comment
Stokrotne dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mar intercontinental/intracontinental
Ossetta
5Mar cerrado o interior
Tradpol


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Morze wewnątrzkontynentalne
Mar cerrado o interior


Explanation:
IMHO, szukałam opisu morza Kaspijskiego, Aralskiego i Martwego.

--------------------------------------------------
Note added at   9 min (2012-02-24 16:28:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ten drugi to może: mar abierto?


    Reference: http://es.wikipedia.org/wiki/Mar
Tradpol
Poland
Native speaker of: Polish
Notes to answerer
Asker: Dziękuję!


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
morze międzykontynentalne//wewnątrzkontynentalne
mar intercontinental/intracontinental


Explanation:
Do mórz międzykontynentalnych zaliczamy m. in. Morze Czarne, Morze Czerwone, Morze Śródziemne i Ocean Arktyczny.

wewnątrzkontynentalne – leżące wewnątrz jednego kontynentu, np. Morze Bałtyckie, Morze Białe, Morze Azowskie.

Un ejemplo de mar intercontinental es el Mediterráneo, que separa Europa de África.

El Mar Báltico, llamado así por el istmo báltico que se extiende desde Stettin hasta Reval en la ensenada finlandesa, es un mar intracontinental

Natomiast mar interior ( mar Muerto, mar Caspio y mar de Aral) to już inna kategoria :) w podziale gdzie pierwsze dwie to mar litorral ( o costero) i mar continental


Example sentence(s):
  • El más típico de los mares intercontinentales es el mar Mediterráneo.
  • El Mar Báltico, llamado así por el istmo báltico que se extiende desde Stettin hasta Reval en la ensenada finlandesa, es un mar intracontinental.
Ossetta
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Stokrotne dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Kłębicka
3 hrs
  -> merci :)

agree  Paulistano
7 hrs
  -> abrigada