KudoZ home » Polish to Spanish » Law (general)

Regionalna Komisja Orzekająca

Spanish translation: Comisión Dictaminante Regional


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Polish term or phrase:Regionalna Komisja Orzekająca
Spanish translation:Comisión Dictaminante Regional
Entered by: Anna Starzec

20:20 Nov 26, 2008
Polish to Spanish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Polish term or phrase: Regionalna Komisja Orzekająca
Orzeczenie z dnia XXX Regionalnej Komisji Orzekającej.

Dzieki za pomoc
Anna Starzec
Spain
Comisión Dictaminante Regional
Explanation:
Może w ten sposób?
Wg Diccionario de Terminología Jurídica "orzeczenie" to m.in. "dictamen".

Poniżej podaję opis dotyczący Regionalnej Komisji Orzekającej:
"Właściwość rzeczowa Regionalnej Komisji Orzekającej



Do właściwości regionalnej komisji orzekającej należy rozpatrywanie spraw o naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie dotyczącym:

1) jednostek samorządu terytorialnego, ich związków i stowarzyszeń, z wyłączeniem osób, pełniących funkcje marszałka województwa, członka zarządu województwa i głównego księgowego budżetu województwa (skarbnika województwa),

2) realizacji budżetu wojewody,

3) jednostek podległych i nadzorowanych przez wojewodę,

4) samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych osób prawnych,

5) innych jednostek otrzymujących środki publiczne przekazane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego lub innych środków publicznych, którymi dysponują te jednostki,

6) innych jednostek w zakresie środków otrzymanych z budżetu wojewody lub z innych środków, którymi dysponuje wojewoda."
(źródło: http://www.bydgoszcz.rio.gov.pl/?a=410)

W necie sformułowanie "comisión dictaminante" pojawia się dosyć często.


--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-11-26 20:55:24 GMT)
--------------------------------------------------

Patrz następujące linki:
http://www.parlamentodeandalucia.es/webdinamica/portal-web-p...
http://www.lainmobiliaria.org/ftopict-3105.html
Selected response from:

Olga Furmanowska
Spain
Grading comment
Wybralam twoja wersje, gdyz zgadzam sie z taka linia tlumaczenia. Dzieki za pomysl i sugestie, rowniez tych co cinciden :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Comisión Dictaminante Regional
Olga Furmanowska
4Tribunal Regional de Cuentas
Tomasz Swiderski


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Comisión Dictaminante Regional


Explanation:
Może w ten sposób?
Wg Diccionario de Terminología Jurídica "orzeczenie" to m.in. "dictamen".

Poniżej podaję opis dotyczący Regionalnej Komisji Orzekającej:
"Właściwość rzeczowa Regionalnej Komisji Orzekającej



Do właściwości regionalnej komisji orzekającej należy rozpatrywanie spraw o naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie dotyczącym:

1) jednostek samorządu terytorialnego, ich związków i stowarzyszeń, z wyłączeniem osób, pełniących funkcje marszałka województwa, członka zarządu województwa i głównego księgowego budżetu województwa (skarbnika województwa),

2) realizacji budżetu wojewody,

3) jednostek podległych i nadzorowanych przez wojewodę,

4) samorządowych jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych osób prawnych,

5) innych jednostek otrzymujących środki publiczne przekazane z budżetów jednostek samorządu terytorialnego lub innych środków publicznych, którymi dysponują te jednostki,

6) innych jednostek w zakresie środków otrzymanych z budżetu wojewody lub z innych środków, którymi dysponuje wojewoda."
(źródło: http://www.bydgoszcz.rio.gov.pl/?a=410)

W necie sformułowanie "comisión dictaminante" pojawia się dosyć często.


--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2008-11-26 20:55:24 GMT)
--------------------------------------------------

Patrz następujące linki:
http://www.parlamentodeandalucia.es/webdinamica/portal-web-p...
http://www.lainmobiliaria.org/ftopict-3105.html

Olga Furmanowska
Spain
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47
Grading comment
Wybralam twoja wersje, gdyz zgadzam sie z taka linia tlumaczenia. Dzieki za pomysl i sugestie, rowniez tych co cinciden :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomasz Swiderski: Comisión Dictaminante występuje jednak w ramach jednostek samorządu terytorialnego w Hiszpanii, nie pojawia się przy RIO (vide podane linki).
11 mins

agree  AgaWrońska: Jak dla mnie brzmi sensownie, można pokusić się o przypis odnośnie podziału terytorialnego.
13 hrs
  -> Dziękuję :)

agree  Kasia Platkowska: Ja również bym tak zrobiła.
23 hrs
  -> Dziękuję :)

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Tribunal Regional de Cuentas


Explanation:
Poszukiwania RKO naprowadziły mnie na takowy trop :) jeśli dać wiarę źródłom w necie, w Hiszpanii przy izbach obrachunkowych (Cámara de Cuentas) nie ma RKO, a funkcję organu orzekającego spełniają one same. Na samym szczycie hierarchii stoi zaś Tribunal de Cuentas. Być może ktoś zada kłam moim słowom...Termin podany przeze mnie jest zatem w pewnym sensie słowotwórstwem :) mam nadzieję, że się przyda.


    Reference: http://www.tcu.es/
    Reference: http://www.camaradecuentasmadrid.org/camaradecuentas/enlaces...
Tomasz Swiderski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8