chituri de rosturi

English translation: grout

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:chituri de rosturi
English translation:grout
Entered by: Florin Hulubei

11:47 Apr 25, 2005
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / Industry
Romanian term or phrase: chituri de rosturi
Materiale de constructii
Florin Hulubei
grout
Explanation:
daca e vorba de faianta/gresie
Selected response from:

Andrei Sommer
Romania
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2grout
Andrei Sommer
4putty
Maria Tulbure
4joint
Elvira Stoianov


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
grout


Explanation:
daca e vorba de faianta/gresie


    Reference: http://www.floorfacts.com/installing-ceramic-wall-tile.asp
Andrei Sommer
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Tulbure: Daca e vorba de faianta/gresie, intr-adevar acesta este termenul ("a mortar or paste for filling crevices, especially the gaps between wall or floor tiles" as per New Oxford Dictionary of English)
17 mins

agree  Maria Diaconu
3 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
joint


Explanation:
cel putin daca e sa ma iau dupa dictionarul tehnice de-en ("Fuge" - joint)

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2005-04-25 12:02:25 GMT)
--------------------------------------------------

de fapt Fuge este rost, si am gasit Fugenkitt
Fugenkitt m / gap filling composition

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
putty


Explanation:
cf. New Oxford Dictionary of English: a soft, maleable, greyish-yellow paste, made from whiting and raw linseed oil, that hardens after a few hours and is used chiefly for sealing glass panes in window frames;


Maria Tulbure
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elvira Stoianov: eu asta stiu ca este mastic (folosit de exemplu la autoturisme). Cel pentru gresie este complet diferit, se prepara din pulbere cu apa // chiar fara context, chitul de rosturi eu stiu ca e la gresie/faianta, nu cel pt geamuri
24 mins
  -> Nici n-am zis ca "putty" se foloseste la gresie si faianta!! Dimpotriva, am fost de acord cu termenul "grout" indicat de andreis (vezi mai sus); cf. dictionarului tehnic EN-RO, putty = chit (cstr); mastic (TH); cel care a intrebat nu a specificat cotextul

agree  Cristian Nicolaescu
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search