Să te ferească Cerul de prostul cu diplomă

English translation: Beware of educated fools

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Să te ferească Cerul de prostul cu diplomă
English translation:Beware of educated fools
Entered by: Anamaria Sasu

11:51 Apr 28, 2014
Romanian to English translations [PRO]
Art/Literary - Folklore
Romanian term or phrase: Să te ferească Cerul de prostul cu diplomă
Am intalnit expresia si sub forma "Sa te fereasca Dumnezeu de prostul cu diploma!", insa nu reusesc sa gasesc un echivalent cat mai bun in engleza. Multumesc in avans pentru ajutor!
Anamaria Sasu
Romania
Beware of educated fools
Explanation:
...
Selected response from:

Krisztina Vladu
Romania
Grading comment
Mersi mult! De fapt pe "educated fools" nu il gaseam, contextul este ceva mai pasiv, de aceea cred ca cea mai buna varianta pentru mine va fi "(may) heaven save you from educated fools"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Beware of educated fools
Krisztina Vladu
4Heaven save you from a learned fool (a fool with a degree)
adami
4God forbid you should run/come across idiots with degrees!
Amelia M.
3May God defend you from graduated fools
RODICA CIOBANU


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Beware of educated fools


Explanation:
...

Krisztina Vladu
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mersi mult! De fapt pe "educated fools" nu il gaseam, contextul este ceva mai pasiv, de aceea cred ca cea mai buna varianta pentru mine va fi "(may) heaven save you from educated fools"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danieline
1 hr
  -> Mulțumesc.

agree  scheul_ionela
1 day 11 mins
  -> Mulțumesc.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
May God defend you from graduated fools


Explanation:
o alta varianta posibila

RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Heaven save you from a learned fool (a fool with a degree)


Explanation:
Daca e vorba de un proverb care trebuie sa aiba un aer vechi/traditional, atunci alegeti "learned", daca in context exista referire specifica la licentiati, atunci "a fool with a degree".

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
God forbid you should run/come across idiots with degrees!


Explanation:
- "Fool" poate insemna si "neghiob, prostut, credul" etc., nu neaparat "prost, imbecil".
- "Sa te fereasca Cerul" mi se pare similar cu "Doamne fereste/pazeste (de)"



    Reference: http://idioms.thefreedictionary.com/God+forbid
Amelia M.
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search