reprezentare procesuală

English translation: (legal) representation in a trial/court proceedings

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:reprezentare procesuală
English translation:(legal) representation in a trial/court proceedings
Entered by: Ana-Maria Badicioiu

07:47 Jan 6, 2020
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / legal
Romanian term or phrase: reprezentare procesuală
Dictionarul juridic defineste reprezentarea ca fiind acel procedeu tehnico-juridic prin care o persoana, denumita reprezentant, incheie un act juridic in numele si pe seama altei persoane, numita reprezentat, efectele actului juridic astfel incheiat urmand a se produce in mod direct si nemijlocit asupra persoanei reprezentantului.

Este vorba de o lucrare din cadrul Fac. de drept si stiinte sociale..

processual / procedural representation ? Nugasesc exact termenul corect

Multumesc anticipat de ajutor!
Ana-Maria Badicioiu
Romania
(legal) representation in a trial/court proceedings
Explanation:
După cum arată contextul actual, este vorba de reprezentarea în instanță, la procedurile legale, proces, etc.
Iată logica răspunsului, cu linkuri în ambele limbi:
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=PROCESUAL
“PROCESUÁL, -Ă, procesuali, -e, adj. 1. Care se referă la proces (1) sau la procedura unui proces, care ține de proces sau de procedura lui. 2. Care se desfășoară în etape succesive specifice dezvoltării fenomenului; treptat, gradat. [Pr.: -su-al] - Din it. processuale.
Sursa : DEX '98
“REPREZENTÁRE, reprezentări, s.f. Acțiunea de a reprezenta și rezultatul ei. 1. Înfățișare, redare, reproducere a unui lucru (prin mijloace plastice). ** Reprezentare topografică = înscriere pe un plan, pe o hartă etc. a detaliilor de pe teren cu ajutorul semnelor topografice. 2. Imagine senzorială a obiectelor și fenomenelor realității, evocată mintal, în absența acestora, pe baza percepțiilor anterioare. 3. Interpretare pe scenă a unei lucrări dramatice; reprezentație (1). 4. (În sintagma) Cheltuieli de reprezentare = sume prevăzute într-un buget cu scopul de a acoperi cheltuielile rezultate din îndeplinirea funcțiilor oficiale pe care le deține o persoană. - V. reprezenta.”
Reprezentare legală= Legal representation.
Procesuală = referitoare la proces [trial En]
https://www.linguee.com/english-romanian/search?source=auto&...
“ATHENA dispune de capacitatea juridică necesară în special pentru a deține un cont bancar, a dobândi, a deține sau a înstrăina bunuri, a încheia contracte sau acorduri administrative și pentru a avea capacitate procesuală.”
“Athena shall have the necessary legal capacity, in particular, to hold bank accounts, acquire, hold or dispose of property, enter into contracts and administrative arrangements and be a party to legal proceedings. “
eur-lex.europa.eu

https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/Legal Represe...

“Legal Representation
The legal work that a licensed attorney performs on behalf of a client.
Licensed attorneys have the authority to represent persons in court proceedings and in other legal matters. When hiring an attorney, a careful consumer considers a number of variables, including the nature and importance of the case"
Selected response from:

ION CAPATINA
United States
Grading comment
multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(legal) representation in a trial/court proceedings
ION CAPATINA
3agency
mrrafe


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
agency


Explanation:
1. agency - https://www.law.cornell.edu/wex/agency

2. representation, attorney-client representatiom, legal representation - https://en.wikipedia.org/wiki/Power_of_attorney

mrrafe
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 15

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(legal) representation in a trial/court proceedings


Explanation:
După cum arată contextul actual, este vorba de reprezentarea în instanță, la procedurile legale, proces, etc.
Iată logica răspunsului, cu linkuri în ambele limbi:
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=PROCESUAL
“PROCESUÁL, -Ă, procesuali, -e, adj. 1. Care se referă la proces (1) sau la procedura unui proces, care ține de proces sau de procedura lui. 2. Care se desfășoară în etape succesive specifice dezvoltării fenomenului; treptat, gradat. [Pr.: -su-al] - Din it. processuale.
Sursa : DEX '98
“REPREZENTÁRE, reprezentări, s.f. Acțiunea de a reprezenta și rezultatul ei. 1. Înfățișare, redare, reproducere a unui lucru (prin mijloace plastice). ** Reprezentare topografică = înscriere pe un plan, pe o hartă etc. a detaliilor de pe teren cu ajutorul semnelor topografice. 2. Imagine senzorială a obiectelor și fenomenelor realității, evocată mintal, în absența acestora, pe baza percepțiilor anterioare. 3. Interpretare pe scenă a unei lucrări dramatice; reprezentație (1). 4. (În sintagma) Cheltuieli de reprezentare = sume prevăzute într-un buget cu scopul de a acoperi cheltuielile rezultate din îndeplinirea funcțiilor oficiale pe care le deține o persoană. - V. reprezenta.”
Reprezentare legală= Legal representation.
Procesuală = referitoare la proces [trial En]
https://www.linguee.com/english-romanian/search?source=auto&...
“ATHENA dispune de capacitatea juridică necesară în special pentru a deține un cont bancar, a dobândi, a deține sau a înstrăina bunuri, a încheia contracte sau acorduri administrative și pentru a avea capacitate procesuală.”
“Athena shall have the necessary legal capacity, in particular, to hold bank accounts, acquire, hold or dispose of property, enter into contracts and administrative arrangements and be a party to legal proceedings. “
eur-lex.europa.eu

https://legal-dictionary.thefreedictionary.com/Legal Represe...

“Legal Representation
The legal work that a licensed attorney performs on behalf of a client.
Licensed attorneys have the authority to represent persons in court proceedings and in other legal matters. When hiring an attorney, a careful consumer considers a number of variables, including the nature and importance of the case"


ION CAPATINA
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc frumos!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search