adaos (comercial, presupun)

English translation: gross profit (Br.)/gross margin(Am.)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:adaos comercial
English translation:gross profit (Br.)/gross margin(Am.)
Entered by: Cristina Moldovan do Amaral

13:49 Dec 19, 2003
Romanian to English translations [PRO]
Romanian term or phrase: adaos (comercial, presupun)
este vorba de un plan de afaceri. nu prea ma pricep la domeniul asta, dar m-a rugat un prieten sa-l ajut. mersi
Elvira Stoianov
Luxembourg
gross profit (Br.)
Explanation:
gross margin(Am.)
Diferenta intre pretul de livrare si pretul cu amanuntul. Se poate adauga fie ca o suma adaugata la pretul de livrare (adaos), fie ca o diferenta scazuta din pretul cu amanuntul (rabat). Ca valoare este un procent de 10-20% din pretul de cumparare. Pe sama lui se asigura recupererea cheltuielilor de distributie-vanzare si un profit pentru comerciant.
Selected response from:

Cristina Moldovan do Amaral
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6gross profit (Br.)
Cristina Moldovan do Amaral
5 +2margin
gvarzaru
5markup
istadd


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
margin


Explanation:
margin = adaos comercial

gvarzaru
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Oana Popescu
10 hrs

agree  Dora Ilie
2 days 18 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
gross profit (Br.)


Explanation:
gross margin(Am.)
Diferenta intre pretul de livrare si pretul cu amanuntul. Se poate adauga fie ca o suma adaugata la pretul de livrare (adaos), fie ca o diferenta scazuta din pretul cu amanuntul (rabat). Ca valoare este un procent de 10-20% din pretul de cumparare. Pe sama lui se asigura recupererea cheltuielilor de distributie-vanzare si un profit pentru comerciant.


    Dictionar poliglot explicativ 'Termeni uzuali in economia de piata'- Maria Mihalciuc
Cristina Moldovan do Amaral
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 355

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
1 hr
  -> multumesc

agree  Cristian Nicolaescu
2 hrs
  -> multumesc

agree  Susanna & Christian Popescu GbR
4 hrs
  -> multumesc

agree  Anca Nitu
10 hrs
  -> multumesc

agree  Zoya ayoz (X)
19 hrs
  -> multumesc

agree  ZAMOLXIS
22 hrs
  -> multumesc

342 days   confidence: Answerer confidence 5/5
markup


Explanation:
!

istadd




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search