acvatoriu portual

English translation: port waters

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:acvatoriu portual
English translation:port waters
Entered by: Andreea Bostan

12:42 Feb 6, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Ships, Sailing, Maritime
Romanian term or phrase: acvatoriu portual
Prestatorul raspunde de semnalizarea corespunzatoare a zonei de lucru, conform normelor in vigoare, fiind obligat sa ia masuri de retragere a complexului de dragaj din bazine pentru a asigura trecerea navelor in siguranta pe langa complexul de dragaj. Dragajul ce se executa, fiind dragaj de intretinere, se executa sub exploatare portuara. Eventualele stationari din cauza manevrelor (operatiunilor portuare) in acvatoriu portuar nefiind imputate beneficiarului.
Andreea Bostan
United Kingdom
port waters
Explanation:
o "definitie" pentru 'port waters' pe pagina 122 (paragraful 4) al documentului de aici: http://globallast.imo.org/monograph1 legislative review.pdf

(termenul mai e folosit si in alte parti ale documentului dar pe pag 122 e cel mai aproape de o definitie)
Selected response from:

chris andrei
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1harbor waterways and roadsteads
Anca Nitu
4 +1port waters
chris andrei


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
port waters


Explanation:
o "definitie" pentru 'port waters' pe pagina 122 (paragraful 4) al documentului de aici: http://globallast.imo.org/monograph1 legislative review.pdf

(termenul mai e folosit si in alte parti ale documentului dar pe pag 122 e cel mai aproape de o definitie)

chris andrei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
18 mins
  -> thx victor

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
harbor waterways and roadsteads


Explanation:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Acvatoriu

Prin acvatoriu, sau acvatoriu portuar se înţelege totalitatea suprafeţelor de apă adăpostite, natural sau prin lucrări hidrotehnice, care asigură buna funcţionare a portului şi sunt incluse în limitele sale.

Acvatoriul este format din:

radă
bazine portuare

Domaine(s) : - marine activities
port facilities


anglais
français

harbour
port n. m.


Définition :
Natural or artificial shelter for vessels, provided with installations necessary for the loading and unloading of their cargo.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
port

variante(s) graphique(s)
harbor [United States]

Note(s) :
Le terme « harbour » (ou harbor) est plutôt un générique qui n'est pas forcément interchangeable avec le terme « port » en raison d'une nuance suffisante entre les deux termes. La synonymie provient plutôt du fait que les grands « harbours » modernes comprennent forcément un « port ».

GDT

cam asa se cheama "portul " in limba engleza:)

http://en.wikipedia.org/wiki/Waterway

http://en.wikipedia.org/wiki/Roadstead

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  raluca_danila
339 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search