puşlama

English translation: loafer/layabout/good-for-nothing/scapegrace

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:puşlama
English translation:loafer/layabout/good-for-nothing/scapegrace
Entered by: Dan Dascalescu

10:24 Feb 2, 2015
Romanian to English translations [PRO]
Slang
Romanian term or phrase: puşlama
"Tu nu vezi cât de logică şi de tristă e lumea fără tine, băi, puşlama, băi, viezure, băi, bursuc otrăvit care mă umpli de dor şi mă faci să urlu după tine, vino, că-ţi rup picioarele, vino să te scuip şi să te îmbrăţişez,..."
-- http://www.formula-as.ro/2012/1049/asul-de-inima-45/cel-bun-...

http://dexonline.ro/definitie/pușlama si Google Translate ofera sensuri destul de distincte pentru cuvant, de la "canalie" si "secatura" la "poznas".
Dan Dascalescu
United States
scapegrace/loafer/good-for-nothing
Explanation:
http://hallo.ro/search.do?d=en&l=ro&type=both&query=puslama

Cateva variante oferite de dictionar :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2015-02-02 10:30:02 GMT)
--------------------------------------------------

Cred insa ca sensul lui "puslama" din acest context se indeparteaza de sensul ogferite de DEX - PUȘLAMÁ, pușlamale, s. f. Om lipsit de caracter, prost crescut, care nu este capabil de nimic bun; lichea, secătură; om care trăiește din expediente, neavând o ocupație serioasă, stabilă; derbedeu, haimana. – Et. nec. - si se apropie mai degraba de sensul lui "ștrengarȚ - si deci, mai degraba, de sensul lui "brat.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2015-02-02 10:31:52 GMT)
--------------------------------------------------

sorry pentru typos:)
Selected response from:

Claudia Coja
Grading comment
"loafer" sounds pretty close. Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5scapegrace/loafer/good-for-nothing
Claudia Coja
4layabout
Lara Barnett
4scallywag/picaroon
Simona Pop


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
scapegrace/loafer/good-for-nothing


Explanation:
http://hallo.ro/search.do?d=en&l=ro&type=both&query=puslama

Cateva variante oferite de dictionar :)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2015-02-02 10:30:02 GMT)
--------------------------------------------------

Cred insa ca sensul lui "puslama" din acest context se indeparteaza de sensul ogferite de DEX - PUȘLAMÁ, pușlamale, s. f. Om lipsit de caracter, prost crescut, care nu este capabil de nimic bun; lichea, secătură; om care trăiește din expediente, neavând o ocupație serioasă, stabilă; derbedeu, haimana. – Et. nec. - si se apropie mai degraba de sensul lui "ștrengarȚ - si deci, mai degraba, de sensul lui "brat.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2015-02-02 10:31:52 GMT)
--------------------------------------------------

sorry pentru typos:)


Claudia Coja
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
"loafer" sounds pretty close. Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monica S.: Sunt de acord cu Claudia, "brat" a fost primul la care m-am gandit si eu.
19 mins

agree  meirs: rascal, scoundrel - infinite list
2 hrs

agree  Octavia Veresteanu
5 hrs

agree  Ana Ureche-Johnson
1 day 6 hrs

agree  RODICA CIOBANU
1 day 7 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scallywag/picaroon


Explanation:
alte variante

http://dexonline.ro/definitie/pușlama

Simona Pop
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
layabout


Explanation:
This is a colloquial register and is commonly used here in UK, i.e. would be easily understood by all.

"Layabout
n.
A lazy or idle person; a loafer."
http://www.thefreedictionary.com/layabout

"Layabout"
noun, Chiefly British
1. a lazy or idle person; loafer."
http://dictionary.reference.com/browse/layabout?s=t

Example sentence(s):
  • "Rothwell always was going to be a lout, a good-for-nothing LAYABOUT that took what he had not worked for, from people who put in a hard day's work and struggled just to get by."
  • "Question: My colleague is a lazy LAYABOUT and this is affecting office morale. Is there a way to resolve this?2

    https://books.google.co.uk/books?id=MrSXAgAAQBAJ&pg=PA94&lpg=PA94&dq=good+for+nothing+layabout+he+is+-dictionary&source=bl&ots=KcgSBHqB8N&si
    Reference: http://community.jobscentral.com.sg/node/2650
Lara Barnett
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search