PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

favorizarea infractorului

French translation: entrave à l'application de la justice

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:favorizarea infractorului
French translation:entrave à l'application de la justice
Entered by: Ligia Mihaiescu

08:26 May 8, 2015
Romanian to French translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / acuzare
Romanian term or phrase: favorizarea infractorului
X a fost acuzat de favorizarea infractorului. Caut termenul juridic.
Ligia Mihaiescu
Romania
faciliter l'infraction
Explanation:
"C’est le cas où le complice commet un ou plusieurs actes dans le but de faciliter l’infraction." - http://www.cliquedroit.com/la-complicite-de-l-infraction-pen...
http://fr.jurispedia.org/index.php/Complice_(fr)#Les_actes_d...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2015-05-08 19:45:24 GMT)
--------------------------------------------------

Nu, nu este vorba despre "faciliter l'infraction". Dupa definitia din Codul Penal roman a "favorizarii infractorului" http://legeaz.net/cod-penal-actualizat-2011/art-264-cpen este vorba, de fapt, despre "une entrave à l'application de la justice" - http://www.legifrance.gouv.fr/affichCode.do;jsessionid=442A9...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2015-05-08 20:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

Si cum aceasta categorie nu exista ca atare in dreptul francez, cred ca se poate traduce "favoriser l'infracteur" - http://www.juricaf.org/arret/ROUMANIE-HAUTECOURDECASSATIONET...

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-05-13 05:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

Asa am crezut si eu, initial. In link-ul respectiv, insa, se precizeaza ca: "Le complice par aide ou assistance aide à la commission de l’infraction : l’acte de complicité est par définition ANTERIEUR, OU TOUT AU PLUS, CONCOMITANT à l’infraction." Iar din definitia favorizarii infractorului reiese ca nu este vorba despre o complicitate la infractiune, ci de o infractiune separata, aceea de incercare de impiedicare a infaptuirii justitiei, care are loc, DUPA comiterea infractiunii respective: "pentru a îngreuia sau zădărnici urmărirea penală, judecata sau executarea pedepsei ori pentru a asigura infractorului folosul sau produsul infracţiunii..."
Selected response from:

TRAD Melina
Grading comment
Multumesc mult pentru solicitudine si pentru ràspunsul documentat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3faciliter l'infraction
TRAD Melina
3(le fait d')encourager la perpétration d'une infraction
Carmen Ciobaca


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(le fait d')encourager la perpétration d'une infraction


Explanation:
https://books.google.fr/books?id=cHwBec8LSdwC&pg=PA28&lpg=PA...'une%20infraction&f=false

"a person who assists or encourages the perpetration of a crime may be held responsible for that crime" - "Celui qui aide ou encourage la perpétration d'un crime pourra être tenu responsable de ce crime"(linguee.fr)


    Reference: http://scc-csc.lexum.com/scc-csc/scc-csc/en/2636/1/document....
Carmen Ciobaca
Romania
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 132

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
faciliter l'infraction


Explanation:
"C’est le cas où le complice commet un ou plusieurs actes dans le but de faciliter l’infraction." - http://www.cliquedroit.com/la-complicite-de-l-infraction-pen...
http://fr.jurispedia.org/index.php/Complice_(fr)#Les_actes_d...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2015-05-08 19:45:24 GMT)
--------------------------------------------------

Nu, nu este vorba despre "faciliter l'infraction". Dupa definitia din Codul Penal roman a "favorizarii infractorului" http://legeaz.net/cod-penal-actualizat-2011/art-264-cpen este vorba, de fapt, despre "une entrave à l'application de la justice" - http://www.legifrance.gouv.fr/affichCode.do;jsessionid=442A9...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2015-05-08 20:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

Si cum aceasta categorie nu exista ca atare in dreptul francez, cred ca se poate traduce "favoriser l'infracteur" - http://www.juricaf.org/arret/ROUMANIE-HAUTECOURDECASSATIONET...

--------------------------------------------------
Note added at 4 days (2015-05-13 05:25:18 GMT)
--------------------------------------------------

Asa am crezut si eu, initial. In link-ul respectiv, insa, se precizeaza ca: "Le complice par aide ou assistance aide à la commission de l’infraction : l’acte de complicité est par définition ANTERIEUR, OU TOUT AU PLUS, CONCOMITANT à l’infraction." Iar din definitia favorizarii infractorului reiese ca nu este vorba despre o complicitate la infractiune, ci de o infractiune separata, aceea de incercare de impiedicare a infaptuirii justitiei, care are loc, DUPA comiterea infractiunii respective: "pentru a îngreuia sau zădărnici urmărirea penală, judecata sau executarea pedepsei ori pentru a asigura infractorului folosul sau produsul infracţiunii..."


TRAD Melina
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 92
Grading comment
Multumesc mult pentru solicitudine si pentru ràspunsul documentat.
Notes to answerer
Asker: Din link-ul gàsit de dvs., cred cà si "complicité par aide et assistance", o categorie existentà în dreptul francez, redà bine "favorizarea infractorului".





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search