AFACEREA DREYFUS VAZUTA DE PARTEA GERMANA

French translation: L'affaire Dreyfus vue par la partie allemande

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase: AFACEREA DREYFUS VAZUTA DE PARTEA GERMANA
French translation:L'affaire Dreyfus vue par la partie allemande
Entered by: Andrei Albu

10:19 Jan 3, 2003
Romanian to French translations [Non-PRO]
Romanian term or phrase: AFACEREA DREYFUS VAZUTA DE PARTEA GERMANA
AFACEREA DREYFUS VAZUTA DE PARTEA GERMANA
Partea franceza considera afacerea Dreyfus ca o dovada in plus a actiunilor de spionaj ale serviciilor Kaiserului in Franta.Pentru partea germana,ea apare ca o scandaloasa tentativa de infiltrare pusa la cale de francezi,o provocare vizand discreditarea atasatilor militari ai Reichului,hartuiti si pana atunci,in permanenta,de serviciul de informatii si de politia franceza.
Adevarul e ca razboiul secret dintre cele doua tari este in toi,delimitand un cadru de infruntare foarte intensa.
-1887-germanii il atrag intr-o cursa pe comisarul de politie Guillaume Schnaebele.Pentru francezi,este vorba de sechestrare arbitrara care violeaza toate legile internationale.Convinsi ca Schnaebele lucreaza pentru serviciul de informatii francez,germanii vad in aceasta operatiune o masura de autoaparare vizand franarea activitatii spionajului francez impotriva lor.
-1888-plutonierul francez Chatelain este dovedit vinovat de spionaj in favoarea Germaniei si condamnat.
-1890-capitanul Guillot si locotenentul Bonnet au aceeasi soarta,din aceleasi motive.Bibliotecarul sectiei tehnice de artilerie din serviciile militare ale garnizoanei Saint-Thomas-d'Aquin,Boutonnet,este,de asemenea,condamnat pentru ca a furnizat atasatului militar al Kaiserului la Paris,von Huene,o informatie despre incarcatura obuzelor cu melinita.
mona
L'affaire Dreyfus vue par la partie allemande
Explanation:
Restul textului nu se incadreaza la intrebarile KudoZ. Ar putea fi postat la sectiunea "jobs"...
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2L'affaire Dreyfus vue par la partie allemande
Andrei Albu
5l'affaire Dreyfus vue du cote allemand
Ciprian Dumea


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
L'affaire Dreyfus vue par la partie allemande


Explanation:
Restul textului nu se incadreaza la intrebarile KudoZ. Ar putea fi postat la sectiunea "jobs"...

Andrei Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 64
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  co.libri
55 mins

agree  Cristiana Coblis
6 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
l'affaire Dreyfus vue du cote allemand


Explanation:
doar ca varianta - si scuze, dar nu pot instala aici tastatura franceza; cote = c, o circumflex, t, e accent ascutit

Ciprian Dumea
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search