inginer rezident

German translation: Resident Ingenieur (Verbindungsingenieur)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:inginer rezident
German translation:Resident Ingenieur (Verbindungsingenieur)
Entered by: Erzsebet Schock

21:06 May 22, 2009
Romanian to German translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Romanian term or phrase: inginer rezident
Textul e din domeniul constructiilor. Ce înseamnă aici "rezident" şi cum s-ar putea traduce?

Multumesc.
Erzsebet Schock
Germany
Resident Ingenieur (Verbindungsingenieur)
Explanation:
Verbindungsingenieur
Der Verbindungsingenieur ist eine technische Fachkraft. Ihre Aufgabe besteht darin, die Kommunikation zwischen zwei räumlich getrennten, kooperierenden Organisationseinheiten im Vor-Ort-Einsatz zu gewährleisten. Eine der Organisationseinheiten (meist der Auftragnehmer) entsendet den Verbindungsingenieur (Resident Engineer) zur anderen Organisationseinheit (meist Auftraggeber), wo er mit deren Mitarbeitern zusammenarbeitet.

http://www.google.at/search?hl=de&q=resident ingenieur verbi...

Conform informaţiilor de pe web,un inginer rezident este un expert extern, care primeşte atribuţii de supervizare a unor proiecte tehnice. În acest context, rezident are de a face cu faptul că, acest expert provine din mediul extern, deci nu este insider, dar prin natura muncii îşi va avea locul de muncă direct la şantier.



--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2009-05-23 08:51:26 GMT)
--------------------------------------------------

Rezident (resident) nu are de a face nici cu gradul de pregătire profesională nici cu drept/titlu de şedere etc.
Rezident caracterizează natura activităţii: "Vor-Ort-Einsatz".
Selected response from:

traductorum
Austria
Grading comment
Mulţumesc mult Dorin.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Resident Ingenieur (Verbindungsingenieur)
traductorum
4 +1Ingenieur mit Aufenthaltsgenehmigung
Mariana Avramescu


Discussion entries: 5





  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ingenieur mit Aufenthaltsgenehmigung


Explanation:
http://www.google.ro/search?hl=de&q=Ingenieure mit Aufenthal...
inginer cu drept de muncă, având rezidenţă într-un stat, altul decât cel unde are cetăţenie. El capătă un permis de rezidenţă pe perioada cât stă la muncă în acea ţară din UE (Austria, Germania, mai ales).

Mariana Avramescu
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magdalena Bergmann: exact. numai că anumite meserii unde se solicită studii superioare nu mai necesită Aufenthaltsgenehmigung.
5 mins
  -> mulţumesc, Magdalena

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Resident Ingenieur (Verbindungsingenieur)


Explanation:
Verbindungsingenieur
Der Verbindungsingenieur ist eine technische Fachkraft. Ihre Aufgabe besteht darin, die Kommunikation zwischen zwei räumlich getrennten, kooperierenden Organisationseinheiten im Vor-Ort-Einsatz zu gewährleisten. Eine der Organisationseinheiten (meist der Auftragnehmer) entsendet den Verbindungsingenieur (Resident Engineer) zur anderen Organisationseinheit (meist Auftraggeber), wo er mit deren Mitarbeitern zusammenarbeitet.

http://www.google.at/search?hl=de&q=resident ingenieur verbi...

Conform informaţiilor de pe web,un inginer rezident este un expert extern, care primeşte atribuţii de supervizare a unor proiecte tehnice. În acest context, rezident are de a face cu faptul că, acest expert provine din mediul extern, deci nu este insider, dar prin natura muncii îşi va avea locul de muncă direct la şantier.



--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2009-05-23 08:51:26 GMT)
--------------------------------------------------

Rezident (resident) nu are de a face nici cu gradul de pregătire profesională nici cu drept/titlu de şedere etc.
Rezident caracterizează natura activităţii: "Vor-Ort-Einsatz".


    Reference: http://www.actano.de/20279_DE-Fachartikel_deutsch-Pander_Res...
    Reference: http://jobs.bizoo.ro/loc-de-munca/Inginer+rezident+/28423/
traductorum
Austria
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc mult Dorin.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Buzatu
3 hrs
  -> Mulţumesc!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search