Grupa mica

Italian translation: sezione dei piccoli

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Grupa mica
Italian translation:sezione dei piccoli
Entered by: Carmen Lapadat

13:39 Feb 9, 2014
Romanian to Italian translations [PRO]
Education / Pedagogy
Romanian term or phrase: Grupa mica
A frecventat cursurile Gradinitei astfel :
grupa mica - in anul ....; grupa mijlocie......; grupa mare .....
Multumesc !
Carmen Lapadat
Romania
sezione dei piccoli
Explanation:
Uneori se foloseşte şi "classe", dar am văzut că termenul este mai frecvent când copiii încep şcoala primară.
Ca o paranteză, la grădiniţa fiului meu (4 ani) au o metodă mai originală de a departaja grupele: cei foarte mici (sub 3 ani) sunt "i brucchi", urmează "le coccinelle" (grupa mică), "i conigli" (sezione dei medi), farfalle (sezione dei grandi) :)
"Noi" suntem "conigli", la anul devenim "farfalle" pentru că ne luăm zborul spre şcoala primară :)
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Scuola dell'infanzia, sezione prima
MIRDAIANA
5sezione piccoli
Raluca Siman
4 +1sezione dei piccoli
Mihaela Petrican


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sezione dei piccoli


Explanation:
Uneori se foloseşte şi "classe", dar am văzut că termenul este mai frecvent când copiii încep şcoala primară.
Ca o paranteză, la grădiniţa fiului meu (4 ani) au o metodă mai originală de a departaja grupele: cei foarte mici (sub 3 ani) sunt "i brucchi", urmează "le coccinelle" (grupa mică), "i conigli" (sezione dei medi), farfalle (sezione dei grandi) :)
"Noi" suntem "conigli", la anul devenim "farfalle" pentru că ne luăm zborul spre şcoala primară :)

Mihaela Petrican
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc!
Notes to answerer
Asker: Multumesc!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Federica Villa: Da, de obicei "clasele" sunt numite dupa animale :)
22 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
sezione piccoli


Explanation:
Sezione piccoli; sezione medi o mezzani; sezione grandi

<La scuola dell'infanzia è un'istituzione prescolastica non obbligatoria, caratterizzata dal gioco e della convivenza con i compagni, e dalla preparazione al primo ciclo d'istruzione, cioè la scuola primaria. La durata media è di tre anni: sezione "piccoli" (primo anno), sezione "medi" o "mezzani" (secondo anno) e infine sezione "grandi" (terzo anno). Con la riforma Gelmini è possibile iscrivere i bambini di 2 anni e mezzo, mentre il precedente prerequisito erano i tre anni.

In Italia era precedentemente nota come "scuola materna", sino all'introduzione della riforma Moratti nel 2003.>

Bafta la tradus!


    Reference: http://it.wikipedia.org/wiki/Istruzione_in_Italia
Raluca Siman
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Scuola dell'infanzia, sezione prima


Explanation:
gradinita = scuola dell'infanzia
grupa =sezione
de obicei primul an corespunde grupei mici si in ordine crescatoare se ajunge la ultimul an. prin urmare grupa mica= sezione prima

--------------------------------------------------
Note added at 17 days (2014-02-27 09:03:50 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

o ultima precizare... in sistemul italian in ultimul timp nu mai exista impartirea pe clase de varsta la nivel de gradinita (cel putin in scolile statale) fiind grupe mixte (trei, patru si cinci ani impreuna) asa ca poate convine un termen mai general: ha frequentato la Scuola dell'infanzia nel periodo...

MIRDAIANA
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search