Sindaco effettivo

Italian translation: cenzor titular

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:Sindaco effettivo
Italian translation:cenzor titular
Entered by: Carmen Lapadat

06:16 Mar 15, 2011
Romanian to Italian translations [PRO]
Law: Contract(s) / Sindaco effettivo
Romanian term or phrase: Sindaco effettivo
Per il collegio sidacale della societa' sono presenti i signori
.....Sindaco effettivo

Multumesc frumos!
Carmen Lapadat
Romania
cenzor titular
Explanation:
Controlul exercitat de comisia de cenzori
În conformitate cu prevederile legii 31/1990 republicata cu privire la organizarea si functionarea societatilor comerciale în cadrul acesteia, se organizeaza controlul exercitat de comisia de cenzori.
Comisia de cenzori este formata din trei cenzori dintre care unul obligatoriu este expert contabil, ceilalti doi pot fi din cadrul asociatiilor sau actionarilor care sunt neremunerati si care pot sa aiba si alte studii decât cele economice.
Comisia de cenzori se stabileste cu ocazia AGA, iar mandatul este pe o perioada de 3-5 ani.
Alaturi de cei 3 cenzori titulari mai sunt 3 cenzori supleanti care în conditiile renuntarii unui cenzor titular cel mai în vârsta dintre supleanti îi ia locul.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-03-15 10:06:37 GMT)
--------------------------------------------------

Collegio sindacale

Composizione e durata del collegio

Il collegio sindacale si compone di 3 o 5 membri effettivi più 1 o 2 supplenti tutti eletti dall'assemblea in sede ordinaria. Possono essere revocati solo per giusta causa e previa approvazione con decreto del tribunale (art. 2400 c.c.).

http://www.conticiani.it/Classe_5/Lezioni classe V/Revisione...
Selected response from:

Alexandra Itu
Italy
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cenzor titular
Alexandra Itu
5 +1cenzor permanent
Anca Maria Marin
5Revizor contabil
veronica drugas
4Audit Contabil
Constantinos Faridis (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Audit Contabil


Explanation:
#
Audit financiar - contabil - ASE
- [ Μετάφραση αυτής της σελίδας ]
Auditul financiar contabil, domeniu de vârf al profesiei contabile, a fost legiferat in Romania abia in anul 1999, cunoscând pasi importanti atât prin ...
www.biblioteca-digitala.ase.ro/.../carte2.asp?... - Προσωρινά αποθηκευμένη - Παρόμοιες
#
Auditul financiar contabil
- [ Μετάφραση αυτής της σελίδας ]
17 Mar 2009 ... Referat Auditul financiar contabil. Auditul financiar contabil - Prin audit se intelege a)revizie contabila, bilant; a revizui, a verifica,
www.referat.ro/.../Auditul_financiar_contabil_6e48e.html - Προσωρινά αποθηκευμένη - Παρόμοιες
#
Audit Financiar-Contabil (ID #65107) - Cursuri - Contabilitate ...

Audit Financiar-Contabil uploadat pe sectiunea facultate la categoria Cursuri apartinand domeniilor Contabilitate.
facultate.regielive.ro/.../contabilitate/audit_financiar_contabil-65107.html

Constantinos Faridis (X)
Greece
Native speaker of: Greek

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Revizor contabil


Explanation:
Atributiile revizorului (cenzorului):

- verifica actele primare realizate de colegii de departament (foi parcurs, facturi, chitante, ordine de plata, bilete
la ordin, cec-uri etc.);
- verifica rapoartele si declaratiile lunare si periodioce;
- verifica balanta si bilantul;
- semneaza actele verificate;
- realizeaza bugetul de venituri si cheltuieli;
- realizeaza rapoartele cerute de conducere;
- mentine legatura cu instututiile statului;
- gestioneaza documentele legate de implementarea sistemului de management
al calitatii (ISO 9001);
- participarea periodica la controalele auditorilor si la alte controale.



    Reference: http://www.conta.ro
veronica drugas
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cenzor permanent


Explanation:
La formele de societati de mai jos este obligatoriu sa aibe cenzor:
1. SC care pot functiona fara cenzor -; la aceasta desemnarea de cenzori este la aprecierea AG, in consecinta existenta cenzorilor poate sa fie inclusa in actul constitutiv. Acestea sunt societatile de persoane -; cel mul 15 asociati. Societatile de capitaluri si SRL, avand intre 16 -;50 asociati - la aceste forme de societati functionarea cu cenzori e obligatorie in temeiul legii, indiferent de ce s-ar prevedea in actul constitutiv.
Societatile incheiate pe incredere -; se considera ca nu ar fi necesar sa existe si cenzori.
Societatile din a doua categorie sunt societatile in care exista doar o legatura patrimoniala intre asociati, in sensul ca sunt foarte multi asociati si singura legatura este imprejurarea de a avea un aport patrimonial la capitalul societatii al aceeasi societati.
Pentru SRL este mai diminuata. Daca la o SC cu raspundere limitata nu sunt desemnati cenzori in temeiul actului constitutiv, fiecare asociat dobandeste un drept de control nelimitat asupra gestiunii societatii, ca si cum ar fi el insusi cenzor.
Legea prevede ca un numar minim de cenzori, cel putin 3 si tot atatia supleanti, adica cenzori de rezerva, care sa inlocuiasca pe ceilalti daca este nevoie. Cenzorii pot fi demisi sau nu pot functiona o anumita perioada. Nu pot cenzori o perioada.
Art. 157 -; in caz de impiedicare fizica a unui cenzor, supleantul cel mai in varsta il inlocuieste. Actul constitutiv poate prevedea alegerea unui numar oricat de mare de cenzori, dar sa fie impar.
http://www.preferatele.com/docs/economie/5/despre-cenzori-7....

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2011-03-15 07:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

2 Composizione del Collegio Sindacale
Il Collegio è composto, ai sensi dello statuto, da tre Sindaci effettivi e due supplenti, che durano in carica tre esercizi e comunque fino all’Assemblea convocata per l’approvazione del bilancio del terzo esercizio. Essi sono rieleggibili.
http://www.tercas.it/downloads/regolamento_Collegio_Sindacal...

Composizione e funzioni del Collegio Sindacale

Presidente: Roberto Gamberini
Sindaci effettivi: Sandro Tolomelli, Maurizio Calzolari
Sindaci supplenti: Giordano Barbieri, Iliano Coseleuw

Il collegio sindacale, nominato dall’assemblea a norma dell’art. 29, si compone di tre membri effettivi e due supplenti, tutti in possesso dei requisiti di legge. I sindaci supplenti sono destinati a subentrare in ordine di anzianità, e sempre nel rispetto dei requisiti di legge, agli effettivi che eventualmente si rendessero indisponibili nel corso del mandato. Il Presidente del collegio sindacale è nominato dall'assemblea. I sindaci restano in carica per tre esercizi, e scadono alla data dell’assemblea convocata per l’approvazione del bilancio relativo al terzo esercizio della carica. La cessazione dei sindaci per scadenza del termine ha effetto dal momento in cui il collegio è stato ricostituito. Il collegio sindacale vigila sull’osservanza della legge e dello statuto, sul rispetto dei principi di corretta amministrazione ed in particolare sull’adeguatezza dell’assetto organizzativo, amministrativo e contabile adottato dalla società e sul suo concreto funzionamento. Il collegio deve riunirsi almeno ogni novanta giorni e delle riunioni del collegio deve redigersi verbale sottoscritto dagli intervenuti. Il collegio sindacale è regolarmente costituito con la presenza della maggioranza dei sindaci e delibera a maggioranza assoluta dei presenti.
http://www.granlatte.it/nqcontent.cfm?a_id=9228&tt=granlatte...

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2011-03-15 10:03:04 GMT)
--------------------------------------------------

TITULÁR, -Ă, titulari, -e, adj., s. m. și f. 1. (Persoană) care ocupă un post, îndeplinește o funcție etc. cu caracter de permanență, pe baza unei numiri făcute după formele legale. ♦
M-am gândit la caracterul de permanenţă :) ...

"cenzor titular", desigur. Spor la lucru!

Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniela Ciobeica
49 mins
  -> Mulţumesc frumos! O zi bună! :)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cenzor titular


Explanation:
Controlul exercitat de comisia de cenzori
În conformitate cu prevederile legii 31/1990 republicata cu privire la organizarea si functionarea societatilor comerciale în cadrul acesteia, se organizeaza controlul exercitat de comisia de cenzori.
Comisia de cenzori este formata din trei cenzori dintre care unul obligatoriu este expert contabil, ceilalti doi pot fi din cadrul asociatiilor sau actionarilor care sunt neremunerati si care pot sa aiba si alte studii decât cele economice.
Comisia de cenzori se stabileste cu ocazia AGA, iar mandatul este pe o perioada de 3-5 ani.
Alaturi de cei 3 cenzori titulari mai sunt 3 cenzori supleanti care în conditiile renuntarii unui cenzor titular cel mai în vârsta dintre supleanti îi ia locul.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2011-03-15 10:06:37 GMT)
--------------------------------------------------

Collegio sindacale

Composizione e durata del collegio

Il collegio sindacale si compone di 3 o 5 membri effettivi più 1 o 2 supplenti tutti eletti dall'assemblea in sede ordinaria. Possono essere revocati solo per giusta causa e previa approvazione con decreto del tribunale (art. 2400 c.c.).

http://www.conticiani.it/Classe_5/Lezioni classe V/Revisione...


    Reference: http://www.scritube.com/economie/finante/Conceptul-de-contro...
Alexandra Itu
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Maria Marin: Corect :) http://www.google.ro/search?q=cenzor titular&hl=ro&prmd=ivns...
10 mins
  -> Mulțumesc Anca

agree  Adina Lazar
3 hrs
  -> Mulțumesc Adina




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search