liberazione

Italian translation: liberare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:liberazione
Italian translation:liberare
Entered by: Carmen Lapadat

06:47 Jan 12, 2011
Romanian to Italian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Romanian term or phrase: liberazione
procura speciala( succesiune)
Mandatarul :
-stabilire ogni conto di benficio di inventario, consentire a contestare L'esecuzione di ogni legato , nel fare o accettare la liberazione, chiedere ogni riduzione.

Ce sens are liberazione? Cedare?
Multumesc frumos!
Carmen Lapadat
Romania
liberare
Explanation:
Legato di liberazione da debito
Spiegazione:
È il legato che ha per oggetto la liberazione di un debitore del testatore dal debito stesso. Il testatore, nei confronti del debitore, effettua una remissione del debito. Il legatodi liberazione da un debito ha effetto per la sola parte del credito o del debito che sussiste al tempo della morte del testatore. Il codice precisa che l'erede è soltanto tenuto a consegnare al legatario i titoli del credito legato che si trovavano presso il testatore.
Tag associati : Successione ereditaria, Successione testamentaria, Legato
http://www.brocardi.it/L/legatum-liberationis.html


Prin definitie, testamentul este „un act revocabil prin care testatorul dispune, pentru timpul incetarii sale din viata, de tot sau o parte din avutul sau” (art. 802 C. civ.). Dispozitiile testamentare referitoare la patrimoniul succesoral (ca intreg, ca o cota-parte din intreg sau ca dispozitie referitoare la cutare sau cutare bun) se realizeaza prin intermediul legatelor. (.....)
Pornind de la faptul ca textul legii (art. 921 C. civ. roman, corespunzator art. 1036 C. civ. francez) utilizeaza in legatura cu dispozitiile din testamente succesive care nu se pot concilia doua notiuni diferite - „necompatibile” (incompatibile) si „contrarii”, s-a pus problema daca acestea sunt sinonime sau nu. Dupa unii autori, intre cele doua notiuni nu exista nici o diferenta . Dupa altii insa, incompatibilitatea se refera la imposibilitatea de indeplinire concomitenta, fie materiala (ex.: un legat de ***liberare*** a debitorului de datorie, urmat de un legat al aceleiasi creante in favoarea unui tert), fie juridica (ex.: un legat in deplina proprietate, urmat de un legat de nuda proprietate in favoarea aceluiasi legatar), pe cand contrarietatea se refera la dispozitii testamentare care daca ar fi continute in acelasi testament ar putea fi indeplinite concomitent, fara a se exclude (ex.: un legat al carui obiect este lasat la doi legatari, fiecaruia conferindu-i-se vocatie la intreg, unul neexcluzandu-l pe celalalt, ci doar comprimandu-i acestuia drepturile), dar care fiind continute in testamente succesive s-ar putea interpreta, in functie de circumstantele fiecarei cauze in parte, in sensul ca dispozitia din cel de al doilea testament revoca dispozitia din cel dintai .
http://www.preferatele.com/docs/drept/2/legatele-18.php

Legatul prin care testatorul-creditor iarta datoria legatarului-debitor (legatum liberationis), caz in care datoria se stinge din momentul deschiderii mostenirii.
http://www.stiucum.com/drept/drept-civil/Regimul-juridic-al-...


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 10:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

legatum liberationis = legatul eliberarii
http://bogdantodoran.wordpress.com/expresii-juridice-latine/

Legat de liberaţiune: dispoziţie testamentară prin care testatorul, în calitate de creditor, acordă legatarului, care este debitorul său, o remitere de datorie. Dacă debitorul acceptă I. de 1. aceasta produce ca efect, retroactiv, din momentul deschiderii succesiunii stingerea obligaţiei pe care legatarul o avea faţă de testator.
http://dictionardreptprivat.avocatpledant.ro/index.php?optio...

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 11:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

D) REMITEREA DE DATORIE – este renunţarea cu titlu gratuit a creditorului de a-şi valorifica creanţa pe care o are împotriva debitorului său.
Ea nu este un act juridic unilateral.
Ea este un contract – ea presupune şi consimţământul debitorului.
Ea poate fi făcută şi printr-un testament, caz în care ea constituie un legat de ***liberaţiune***.
http://www.referate10.ro/referate/obligatii-civile-curs-www....
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:M5SCkpw...

legát2 , legate şi (înv.) legaturi
n. 1. dispoziţie testamentară prin care cineva lasă cuiva (o parte din) averea sa; leg: legatul mătuşii dumitale s-a executat. GHEŢIE; legat conjunctiv, legat în favoarea mai multor beneficiari care împart bunul între ei, dar fiecare dintre ei are vocaţie la dobîndirea întregului bun (dacă ceilalţi nu vor sau nu pot să primească); legat de ***liberaţiune***, legat prin care creditorul îl iartă de datorie pe debitorul său; 2. bun transmis cuiva printr-o asemenea dispoziţie; moştenire: respectul ce datorăm ctitoriceştelor legaturi. OD. [Din lat. legatum]. Sursa: Marele dicţionar universal al limbii române (ed. 4)
http://nodex.litera.ro/legat

Remiterea de datorie se poate face şi printr-un legat de liberaţiune
http://stiintejuridice.ro/pdf/Coduri_juridice/codul_civil.pd...


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 11:16:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sugestie: "nel fare o accettare la liberazione" = prin acordarea sau acceptarea liberării/liberaţiunii/remiterii (de datorie).

Cu siguranţă nu este vorba despre renunţarea la succesiune. Spor la lucru!
Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4liberare
Anca Maria Marin
3renunţare
Daniela Ciobeica


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
renunţare


Explanation:
Sugestie:
Sectiunea II
Despre renuntarea la succesiune
http://www.avoconsult.ro/codul-civil-succesiuni-mostenitori-...


    Reference: http://lorylex.wordpress.com/2009/02/18/1353/
Daniela Ciobeica
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 128

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liberare


Explanation:
Legato di liberazione da debito
Spiegazione:
È il legato che ha per oggetto la liberazione di un debitore del testatore dal debito stesso. Il testatore, nei confronti del debitore, effettua una remissione del debito. Il legatodi liberazione da un debito ha effetto per la sola parte del credito o del debito che sussiste al tempo della morte del testatore. Il codice precisa che l'erede è soltanto tenuto a consegnare al legatario i titoli del credito legato che si trovavano presso il testatore.
Tag associati : Successione ereditaria, Successione testamentaria, Legato
http://www.brocardi.it/L/legatum-liberationis.html


Prin definitie, testamentul este „un act revocabil prin care testatorul dispune, pentru timpul incetarii sale din viata, de tot sau o parte din avutul sau” (art. 802 C. civ.). Dispozitiile testamentare referitoare la patrimoniul succesoral (ca intreg, ca o cota-parte din intreg sau ca dispozitie referitoare la cutare sau cutare bun) se realizeaza prin intermediul legatelor. (.....)
Pornind de la faptul ca textul legii (art. 921 C. civ. roman, corespunzator art. 1036 C. civ. francez) utilizeaza in legatura cu dispozitiile din testamente succesive care nu se pot concilia doua notiuni diferite - „necompatibile” (incompatibile) si „contrarii”, s-a pus problema daca acestea sunt sinonime sau nu. Dupa unii autori, intre cele doua notiuni nu exista nici o diferenta . Dupa altii insa, incompatibilitatea se refera la imposibilitatea de indeplinire concomitenta, fie materiala (ex.: un legat de ***liberare*** a debitorului de datorie, urmat de un legat al aceleiasi creante in favoarea unui tert), fie juridica (ex.: un legat in deplina proprietate, urmat de un legat de nuda proprietate in favoarea aceluiasi legatar), pe cand contrarietatea se refera la dispozitii testamentare care daca ar fi continute in acelasi testament ar putea fi indeplinite concomitent, fara a se exclude (ex.: un legat al carui obiect este lasat la doi legatari, fiecaruia conferindu-i-se vocatie la intreg, unul neexcluzandu-l pe celalalt, ci doar comprimandu-i acestuia drepturile), dar care fiind continute in testamente succesive s-ar putea interpreta, in functie de circumstantele fiecarei cauze in parte, in sensul ca dispozitia din cel de al doilea testament revoca dispozitia din cel dintai .
http://www.preferatele.com/docs/drept/2/legatele-18.php

Legatul prin care testatorul-creditor iarta datoria legatarului-debitor (legatum liberationis), caz in care datoria se stinge din momentul deschiderii mostenirii.
http://www.stiucum.com/drept/drept-civil/Regimul-juridic-al-...


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 10:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

legatum liberationis = legatul eliberarii
http://bogdantodoran.wordpress.com/expresii-juridice-latine/

Legat de liberaţiune: dispoziţie testamentară prin care testatorul, în calitate de creditor, acordă legatarului, care este debitorul său, o remitere de datorie. Dacă debitorul acceptă I. de 1. aceasta produce ca efect, retroactiv, din momentul deschiderii succesiunii stingerea obligaţiei pe care legatarul o avea faţă de testator.
http://dictionardreptprivat.avocatpledant.ro/index.php?optio...

--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 11:03:53 GMT)
--------------------------------------------------

D) REMITEREA DE DATORIE – este renunţarea cu titlu gratuit a creditorului de a-şi valorifica creanţa pe care o are împotriva debitorului său.
Ea nu este un act juridic unilateral.
Ea este un contract – ea presupune şi consimţământul debitorului.
Ea poate fi făcută şi printr-un testament, caz în care ea constituie un legat de ***liberaţiune***.
http://www.referate10.ro/referate/obligatii-civile-curs-www....
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:M5SCkpw...

legát2 , legate şi (înv.) legaturi
n. 1. dispoziţie testamentară prin care cineva lasă cuiva (o parte din) averea sa; leg: legatul mătuşii dumitale s-a executat. GHEŢIE; legat conjunctiv, legat în favoarea mai multor beneficiari care împart bunul între ei, dar fiecare dintre ei are vocaţie la dobîndirea întregului bun (dacă ceilalţi nu vor sau nu pot să primească); legat de ***liberaţiune***, legat prin care creditorul îl iartă de datorie pe debitorul său; 2. bun transmis cuiva printr-o asemenea dispoziţie; moştenire: respectul ce datorăm ctitoriceştelor legaturi. OD. [Din lat. legatum]. Sursa: Marele dicţionar universal al limbii române (ed. 4)
http://nodex.litera.ro/legat

Remiterea de datorie se poate face şi printr-un legat de liberaţiune
http://stiintejuridice.ro/pdf/Coduri_juridice/codul_civil.pd...


--------------------------------------------------
Note added at 4 ore (2011-01-12 11:16:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sugestie: "nel fare o accettare la liberazione" = prin acordarea sau acceptarea liberării/liberaţiunii/remiterii (de datorie).

Cu siguranţă nu este vorba despre renunţarea la succesiune. Spor la lucru!

Anca Maria Marin
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 280
Grading comment
multumesc !




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search