KudoZ home » Romanian » Law/Patents

minorat-propoziţie

Romanian translation: iesire din minorat (ieşire din minorat)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:minorat
Romanian translation:iesire din minorat (ieşire din minorat)
Entered by: Susanna & Christian Popescu GbR

06:15 May 24, 2003
Romanian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents
Romanian term or phrase: minorat-propoziţie
Aş avea nevoie de ajutor foarte urgent. Este vorba despre o carte funciară veche, în maghiară. Cineva a moştenit o proprietate fiind încă minor. A ajuns la majorat, şi se ia cunoştinţă de acest fapt în cartea funciară. Mot-a-mot, propoziţia ar suna aşa: "Minoratul lui XY se şterge". Mie nu-mi sună nicicum, şi n-am idee cum i-ar suna unui notar public. Poate cineva să mă ajute?
Katalin Rozália Szász
iesire din minorat
Explanation:
Suna ciudat, desi termenul de *minorat* exista.
Eu asa as formula; ma gandesc ca e trecuta o data acolo, asa ca:
[data xx.xx.xxxx]: iesire din minorat
Selected response from:

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Grading comment
Mulţumesc mult pentru răspunsul prompt. Mulţumiri şi lui Tehno.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5iesire din minorat
Susanna & Christian Popescu GbR
4minoritate
Tehno


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
iesire din minorat


Explanation:
Suna ciudat, desi termenul de *minorat* exista.
Eu asa as formula; ma gandesc ca e trecuta o data acolo, asa ca:
[data xx.xx.xxxx]: iesire din minorat

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 24
Grading comment
Mulţumesc mult pentru răspunsul prompt. Mulţumiri şi lui Tehno.

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minoritate


Explanation:
Termenul minorat se foloseste in mediul justitiei, deoarece este mai sugestiv pentru lucratorii de justitie decat "minoritate", care e acelasi lucru, dar poate fi confundat cu "comunitate putin numeroasa / inferioritate numerica". Vezi DEX.
Vezi si exemplele urmatoare:
"Pedepsele complimentare nu se aplica minorilor, iar condamnarile provenite în minorat nu atrag incapacitati ori decaderi(precum nici starea de recidiva)." (Raspunderea penala a minorilor, cap.4.7)
"Din extinderea cercetarilor s-a aflat ca Morozii fusese eliberat din Penitenciar in noiembrie 2000, unde executase o pedeapsa pentru comiterea infractiunii de furt calificat. In mai, fostul puscarias a cunoscut-o pe Ali Veta (22 ani), si ea cu antecedente penale in minorat."
"Parchetul de pe langa Tribunalul Bucuresti a dispus trimiterea in judecata, in stare de arest preventiv, a inculpatului Pantazi Vasile Stefan (22 ani, domiciliat in Cernavoda, fara ocupatie, cu antecedente penale - in minorat a fost condamnat in 1996..."(http://www.cotidianul.ro/anterioare/1999/justitie-armata/jus...
Dar cred ca interpretarea Christian & Zsuzsanna Popescu este mai apropiata de ce ai nevoie. Vezi exemplul:
...
"La 26 decembrie a.c., Ecaterina Gafton va implini 16 ani si este posibil ca atunci sa fie mamica. Despre situatia ei am aflat de la Punctul Sanitar Uman din Moscu, unde mi-au atras atentia fisele nou-nascutilor in anul 2000, pruncii cu mama minora ori abia iesita din minorat."
...
Imi pare rau ca am venit tarziu cu raspunsul. HTH.


    Reference: http://www.vlg.sisnet.ro/arhiva/an2001/3563/Social.htm
    Reference: http://www.vlg.sisnet.ro/arhiva/an2000/3361/Social.htm
Tehno
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 4