International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » Romanian » Nuclear Eng/Sci

ASR

Romanian translation: AUTORIZATIA DE SECURITATE RADIOLOGICA


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:ASR
Romanian translation:AUTORIZATIA DE SECURITATE RADIOLOGICA
Entered by: Alexandru Molla

10:53 Mar 15, 2008
Romanian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Nuclear Eng/Sci / Nuclear services tender
Romanian term or phrase: ASR
"Denumirea atribuită contractului de autoritatea contractantă:
Asistenţă tehnică pentru Modernizarea Staţiei de Tratare a Deşeurilor Radioactive (STDR) din cadrul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizică şi Inginerie Nucleară "Horia Hulubei" (IFIN-HH) (...)
Locul principal de prestare: Bucureşti Sediul local IFIN-HH, Oraş Măgurele, Jud. Ilfov.
II.1.3) Anunţul implică:
Un contract de achiziţii publice (...)
II.1.5) Descrierea succintă a contractului sau a achiziţiei/achiziţiilor:
Expertiză tehnică a sistemelor şi elaborarea planului de acţiune;
**Elaborarea ASR-STDR;**
Elaborarea SF (şi revizuirea planului conceptual de dezafectare) pentru modernizarea STDR;
Proiectarea tehnică a infrastructurii echipamentelor;
Întocmirea documentaţiilor de licitaţie pentru achiziţii şi asistenţă în evaluarea ofertelor;
Supervizarea şi asistenţă tehnică pe perioada livrării echipamentelor şi montajului acestora.
Asistenţă în elaborarea documentaţiei AC şi de autorizare CNCAN."

Pentru un context mai cuprinzător, vedeţi http://www.nuclearmarket.com/proc/hkq.cfm?ID=23105

Tot ce am găsit până acum pentru ASR este "autorizaţie de securitate radiologică", dar nu ştiu dacă e corect fiindcă după câte am aflat, asta este un document care se eliberează de CNCAN (Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare), pe când din documentul meu ar reiesi că acest "ASR-STDR" va fi elaborat de ofertant - sau mă înşel? Aş aprecia opiniile voastre, mulţumesc!
Peter Shortall
AUTORIZATIA DE SECURITATE RADIOLOGICA
Explanation:
www.nuclearelectrica.ro/achizitii/document_140.pdf
Selected response from:

Alexandru Molla
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6AUTORIZATIA DE SECURITATE RADIOLOGICA
Alexandru Molla
3analiza de securitate radiologica
Rose Marie Matei


Discussion entries: 8





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
AUTORIZATIA DE SECURITATE RADIOLOGICA


Explanation:
www.nuclearelectrica.ro/achizitii/document_140.pdf

Alexandru Molla
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina Adams
1 hr
  -> Vă mulţumesc :)

agree  Georgiana Vasilescu
2 hrs
  -> Vă mulţumesc :)

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> Vă mulţumesc :)

agree  RODICA CIOBANU
21 hrs
  -> Vă mulţumesc :)

agree  wordbridge
1 day40 mins
  -> Vă mulţumesc :)

agree  Tradeuro Language Services
2 days3 hrs
  -> Vă mulţumesc :)

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
analiza de securitate radiologica


Explanation:
cred ca in contextul dat are mai mult sens
http://lex.webis.ro/Decret_159_2003_Presedintele_Romaniei_Mi...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-15 12:20:29 GMT)
--------------------------------------------------

inclin sa cred ca este "pentru STDR" dar nu sunt deloc experta in domeniu...este doar o parere...

Rose Marie Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian