KudoZ home » Romanian to English » Accounting

balanta mijloacelor fixe

English translation: fixed assets trial balance


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:balanta mijloacelor fixe
English translation:fixed assets trial balance
Entered by: Ioana Lungu

16:01 Feb 8, 2012
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Romanian term or phrase: balanta mijloacelor fixe
Este vorba despre o notiune contabila, fara context, apare ca atare intr-un tabel prin care se solicita informatii contabile unei companii.
Am gasit urmatoarele explicatii:
"Balanta mijloacelor fixe este obtinuta pe baza valorilor de intrare, din amortizarile lunare precum si din reevaluari, casari, reparatii etc." (http://www.contafree.ro/modul_mfix/balmfix.html)
sau
"Se utilizeaza pentru centralizarea operatiilor din mijloace fixe in format de balanta sau pentru listarea in formatul precizat in Ordinul 1850 pentru inventariere. De asemenea lista raportul tine cont de bonurile de transfer intre gestiuni intocmite indiferent de luna curenta a modulului de mijloace fixe. "
Nu prea m-am lamurit despre ce e vorba exact.
Ar putea fi in engleza "fixed assets balance sheet accounts balance"?
Multumesc
Ioana Lungu
Romania
fixed assets trial balance
Explanation:
Aici nu este vorba despre bilanț (balance sheet) care este un document de sinteză ce reflectă întregul patrimoniu al unei societăți (activ și pasiv), ci de o simplă balanță de verificare a conturilor; în cazul de față a unui singur cont, acela de mijloace fixe.
Nu este vorba nici despre T-ul contului respectiv (așa cum s-a sugerat în comentariu) care cuprinde toate valorile înregistrate într-o anumită perioadă de timp în debitul și creditul unui cont. Este vorba despre o sinteză a tuturor înregistrărilor în contul respectiv într-o perioadă dată (de obicei o lună) pe fiecare din conturile sale analitice, respectiv categoriile de mijloace fixe cărora li s-a atribuit un cont analitic până la detalierea la care se dorește.

A se vedea pag. 11 de la primul link care oferă un model de balanță a mijloacelor fixe. Al doilea link clarifică diferența dintre balanță (de verificare) și bilanț contabil.
Selected response from:

Monica Contolencu
Switzerland
Grading comment
Sunt de acord cu Monica, bilantul si balanta sunt doua lucruri complet diferite, cred ca varianta ei e mai apropiata de adevar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fixed assets trial balance
Monica Contolencu
4 +1fixed assets balance sheetIoana Breaz


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fixed assets balance sheet


Explanation:
Cred ca e suficient. Fara "accounts balance".

Ioana Breaz
Norway
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Razvan R. Boros: De acord cu Gabrielle
4 hrs

agree  xxxMarian Popa
8 hrs

disagree  Monica Contolencu: Balanța (trial balance) și bilanțul (balance sheet) sunt două documente de sinteză complet diferite.
19 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fixed assets trial balance


Explanation:
Aici nu este vorba despre bilanț (balance sheet) care este un document de sinteză ce reflectă întregul patrimoniu al unei societăți (activ și pasiv), ci de o simplă balanță de verificare a conturilor; în cazul de față a unui singur cont, acela de mijloace fixe.
Nu este vorba nici despre T-ul contului respectiv (așa cum s-a sugerat în comentariu) care cuprinde toate valorile înregistrate într-o anumită perioadă de timp în debitul și creditul unui cont. Este vorba despre o sinteză a tuturor înregistrărilor în contul respectiv într-o perioadă dată (de obicei o lună) pe fiecare din conturile sale analitice, respectiv categoriile de mijloace fixe cărora li s-a atribuit un cont analitic până la detalierea la care se dorește.

A se vedea pag. 11 de la primul link care oferă un model de balanță a mijloacelor fixe. Al doilea link clarifică diferența dintre balanță (de verificare) și bilanț contabil.


    Reference: http://www.uic.edu/classes/actg/actg474/ClassNotes/02AIS%20S...
    Reference: http://www.slideshare.net/rgarude/project-on-trial-balance-p...
Monica Contolencu
Switzerland
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Sunt de acord cu Monica, bilantul si balanta sunt doua lucruri complet diferite, cred ca varianta ei e mai apropiata de adevar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead
8 hrs
  -> Mulțumesc Gabrielle!