KudoZ home » Romanian to English » Accounting

Serviciul salarii si politici salariale

English translation: payroll (administration and policy) department


06:56 Mar 12, 2004
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Romanian term or phrase: Serviciul salarii si politici salariale
In cadrul unei universitati.

TIA
Dan Marasescu
Romania
English translation:payroll (administration and policy) department
Explanation:
Voi porni de la urmatoarea definitie:

WAGE AND SALARY ADMINISTRATION = administrative procedure of establishing and supervising wage levels and operations in an organization. In most organizations, wage and salary administration is performed in the PERSONNEL DEPARTMENT, although larger organizations often have a PAYROLL or WAGE AND SALARY ADMINSITRATION DEPARTMENT. (Barron's Dictionary of Business Terms)

"Payroll" se foloseste ca termen generic si mai laconic in locul lui "wage and salary" (de unde payroll taxes, payroll costs etc.).

Eu as spune pur si simplu PAYROLL DEPARTMENT. Daca ar fi sa fim fideli originalului, s-ar putea spune "payroll administration and policy department", dar suna cam fortat. Sau, ca sa respectam sensul principal al lui "payroll" (stat de plata a salariilor), se poate spune "payroll administration and wage policy department" - adica sectia care se ocupa atat de elaborarea statelor de plata (sarcina administrativa) cat si de fixarea politicii organizatiei in materie de salarii (rol strategic)... cam lung!

Asta e, insasi expresia in romana este cam "chinuita", pentru ca nu prea exista "departamente de politici". "Politica" unei institutii intr-un anumit domeniu nu are cum sa fie elaborata de un departament individual. De regula, acest proces se deruleaza la un nivel ierarhic mai inalt, luandu-se, bineinteles, in considerare contributiile serviciilor vizate (personal, finante, vanzari etc.)
Selected response from:

Rodica Levitchi
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4payroll (administration and policy) department
Rodica Levitchi
3wages administration dept.
Ioana Bostan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wages administration dept.


Explanation:
wages administration department
or staff pay office - numai ca asta e biroul de plata a salariilor, asa ca as merge pe prima varianta, care ar fi valabila pt orice institutie

wages policies - politici salariale

Hope it helps a you a little bit.
Good luck!
Ioana

Ioana Bostan
Native speaker of: Romanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
payroll (administration and policy) department


Explanation:
Voi porni de la urmatoarea definitie:

WAGE AND SALARY ADMINISTRATION = administrative procedure of establishing and supervising wage levels and operations in an organization. In most organizations, wage and salary administration is performed in the PERSONNEL DEPARTMENT, although larger organizations often have a PAYROLL or WAGE AND SALARY ADMINSITRATION DEPARTMENT. (Barron's Dictionary of Business Terms)

"Payroll" se foloseste ca termen generic si mai laconic in locul lui "wage and salary" (de unde payroll taxes, payroll costs etc.).

Eu as spune pur si simplu PAYROLL DEPARTMENT. Daca ar fi sa fim fideli originalului, s-ar putea spune "payroll administration and policy department", dar suna cam fortat. Sau, ca sa respectam sensul principal al lui "payroll" (stat de plata a salariilor), se poate spune "payroll administration and wage policy department" - adica sectia care se ocupa atat de elaborarea statelor de plata (sarcina administrativa) cat si de fixarea politicii organizatiei in materie de salarii (rol strategic)... cam lung!

Asta e, insasi expresia in romana este cam "chinuita", pentru ca nu prea exista "departamente de politici". "Politica" unei institutii intr-un anumit domeniu nu are cum sa fie elaborata de un departament individual. De regula, acest proces se deruleaza la un nivel ierarhic mai inalt, luandu-se, bineinteles, in considerare contributiile serviciilor vizate (personal, finante, vanzari etc.)

Rodica Levitchi
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc