KudoZ home » Romanian to English » Art, Arts & Crafts, Painting

istoricul parohiei

English translation: parish chronicle/annals


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:istoricul parohiei
English translation:parish chronicle/annals
Entered by: adinag

16:32 Nov 2, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / iconografie
Romanian term or phrase: istoricul parohiei
În ce măsură pot contribui grupul de icoane şi atribuirea zugrăvelii din secolul XVIII la lămurirea vechimii construcţiei bisericii este o întrebare al cărei răspuns trebuie cumva armonizat cu acel an 1780 reţinut de istoricul parohiei. Dată fiind strânsa relaţie de rudenie între zugravii Stan şi Gheorghe, am putea bănui o prezenţă simultană a lor la Tău, Gheorghe sosind aici mai degrabă cu intenţia revederii cu unchiul său, prilej folosit totuşi de localnici pentru a-i comanda celebrului artist executarea unei noi icoane de hram. Acest eveniment a putut avea loc în 1780, anul zugrăvirii, rămas în memoria colectivă “ajutată” foarte probabil şi de o pisanie astăzi pierdută, sfârşind prin a se confunda cu cel al edificării bisericii. Bănuim această confuzie pe baza următorului considerent: pare nefiresc ca grupul de şase icoane executate de Ivan din Răşinari să nu conţină şi icoana de hram sau ca tocmai aceea să se fi deteriorat în aşa măsură încât să necesite înlocuirea ori să fi dispărut între timp.

Edificiul a fost înălţat cândva în secolul al XVIII-lea, fără a se putea preciza dacă anul 1780, reţinut de istoricul parohiei, se referă la momentul construirii sau doar la o renovare de mai mari proporţii, prilej cu care biserica va fi fost şi zugrăvită. Inscripţia “Popa Radu 1820” de pe piciorul mesei altarului a fost menită, în mod cert, să rememoreze doar o importantă prefacere, ce a presupus prelungirea spre vest a navei şi supraînălţarea sa cu o clopotniţă la care, din motive de siguranţă, s-a renunţat în 1921.

din spusele autoarei istoric=un caiet care nu era tiparit si in care se notau datele importante din viata bisericii

any suggestions?thanx
adinag
parish chronicle/annals
Explanation:
Iata si cateva link-uri:

http://www.stjohnsdetroit.org/chronicles/
http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org.m...
http://openlibrary.org/b/OL6906188M
http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org.m...

Cum spuneam in raspunsul precedent, annals e mai formal/pretentios, dar e o alternativa posibila.

Si multumesc pentru sfat, Emina :)
Selected response from:

adami
Romania
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2parish records / registers
Rose Marie Matei
5 +1parish chronicle/annals
adami
5the history of the parishirina smalley
Summary of reference entries provided
parish cronicle
Emina Popovici

Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
parish records / registers


Explanation:
http://www.ukgenealogy.co.uk/favorites/parish-records.html
http://www.hants.gov.uk/tangleyparish/misc/parishregisterhis...
http://www.stpaulsprinceton.org/AUSHistory.htm

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-11-03 15:36:19 GMT)
--------------------------------------------------

Record = 1 a relating of events usually in the order in which they happened<the town paper published a record of the debate, as well as a synopsis of each candidateʼs stance on the major questions>— see account 1 2 an account of important events in the order in which they happened<historical records on the rise of the Roman Empire are plentiful>— see history http://www.merriam-webster.com/thesaurus/record
http://dictionary.reverso.net/english-synonyms/record
http://www.synonym.com/definition/record/

Rose Marie Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  adami: a nu se confunda cu registul (de nasteri, casatorii, decese etc.) al unei parohii
22 mins
  -> nicidecum, records nu se refera doar la registre de nasteri, etc http://www.anglicanarchives.org.au/HDMS-HTML/CLAMS039.htm

agree  Laurentiu Constantin: parish records, de acord
49 mins
  -> multumesc

agree  Mihaela Ghiuzeli: http://onlinedictionary.datasegment.com/word/parish register
56 mins
  -> multumesc

agree  Irina-Maria Foray
16 hrs
  -> multumesc

disagree  Emina Popovici: nu...record este cu totul altceva
21 hrs
  -> vezi nota despre "record"

agree  cezara lucas: vedeti corectura
23 hrs
  -> moltumesc

1 day20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
the history of the parish


Explanation:
parish= parohie


irina smalley
United Kingdom
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

1 day23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
parish chronicle/annals


Explanation:
Iata si cateva link-uri:

http://www.stjohnsdetroit.org/chronicles/
http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org.m...
http://openlibrary.org/b/OL6906188M
http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&rls=org.m...

Cum spuneam in raspunsul precedent, annals e mai formal/pretentios, dar e o alternativa posibila.

Si multumesc pentru sfat, Emina :)

adami
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adde
3 hrs
  -> thanks again:)!




Reference comments


21 hrs peer agreement (net): +2
Reference: parish cronicle

Reference information:
Este în mod clar "parish chronicle". Cel mai bine ar fi să retragi răspunsul şi să-l repostezi pe cel bun.
Încă nu m-am obişnuit cu noul model de Kudoz...Am mai găsit şi acest link:

http://64.233.183.104/search?q=cache:ou6VwNMFc3IJ:www.teof.u...


    Reference: http://www.wordreference.com/definition/chronicle
Emina Popovici
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Cristina Bolohan: www.thefriars.org/archives/items/adrian.htm
58 mins
  -> Mulţumesc!
agree  Adde: sigur
1 hr
  -> Multumesc!