KudoZ home » Romanian to English » Education / Pedagogy

diploma de absolvire

English translation: Faculty Graduation/Leaving Diploma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:diploma de absolvire
English translation:Faculty Graduation/Leaving Diploma
Entered by: Sigina

18:27 Nov 2, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / pe un certificat de absolvire de facultate
Romanian term or phrase: diploma de absolvire
O fi vorba despre faptul ca nu si-a dat examenul de licenta si i se ofera doar o diploma de absolvire pana la examenul de licenta?

Contextul este acelasi ca pentru intrebarea mea anterioara:
"La foile de matricola care se elibereaza ca anexe la diplomele de licenta, inginer diplomat, arhitect diplomat, precum si la cele de absolvire se completeaza caseta de pe pagina 1 dreapta sus, cu textul adecvat Anexa la diploma de seria ..........nr. ................"
Nina Iordache
Romania
Faculty Graduation/Leaving Diploma
Explanation:
Fiindca exista si High School/College Graduation/Leaving Diploma. S-a mai discutat, din cate imi amintesc. Nu optez doar fiindca mi se pare cea mai potrivita alegere, ci si fiindca in facultate ni s-a sugerat ca e o optiune buna.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 20:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

...Ma refer la profesori traducatori cu o experienta mult mai mare ca a mea.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 20:37:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ma gandesc ca asa ar fi in regula pentru diploma de absolvire (acuma am vazut ca nu e de licenta) fiindca daca nu are diploma de licenta nu se mentioneaza pur si simplu Bachelor of Science si gata. e doar diploma de absolvire. Poate ca ar fi ok leaving diploma. graduation duce deja cu gandul la graduation exams etc etc.
Selected response from:

Sigina
Romania
Grading comment
Multumesc frumos, Sigina!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1graduation diploma
adami
4Faculty Graduation/Leaving Diploma
Sigina
Summary of reference entries provided
Associate's degree/ foundation degree
Adde

Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
graduation diploma


Explanation:
numai asta poate sa insemne, logic:
+ license exam: license diploma
- license exam: graduation diploma

E insa o distinctie care uneori s-ar putea sa nu aiba sens (de exemplu la noi, unde iau toti licenta :) )

adami
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Faculty Graduation/Leaving Diploma


Explanation:
Fiindca exista si High School/College Graduation/Leaving Diploma. S-a mai discutat, din cate imi amintesc. Nu optez doar fiindca mi se pare cea mai potrivita alegere, ci si fiindca in facultate ni s-a sugerat ca e o optiune buna.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 20:30:12 GMT)
--------------------------------------------------

...Ma refer la profesori traducatori cu o experienta mult mai mare ca a mea.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-11-02 20:37:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ma gandesc ca asa ar fi in regula pentru diploma de absolvire (acuma am vazut ca nu e de licenta) fiindca daca nu are diploma de licenta nu se mentioneaza pur si simplu Bachelor of Science si gata. e doar diploma de absolvire. Poate ca ar fi ok leaving diploma. graduation duce deja cu gandul la graduation exams etc etc.

Sigina
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Multumesc frumos, Sigina!
Notes to answerer
Asker: Cred ca asa este bine, multumesc, Sigina!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Adde: scuze, tocmai termenul "faculty" nu cred că e potrivit, o să pun o explicaţie mai jos
2 hrs
  -> astept :)




Reference comments


5 hrs peer agreement (net): +1
Reference: Associate's degree/ foundation degree

Reference information:
Diploma de absolvire se eliberează la terminarea unei instituţii din învăţământul superior de scurtă durată (3 ani/ colegii), aşa se numeşte "de absolvire". Diploma de licenţă este cea din învăţământul de lungă durată (4-6 ani/ facultăţi).

Exemple:

Examen absolvire (colegiu)
Perioada de înscriere: 2 - 12 iunie 2008
Examen de absolvire:
A. Specializarea "Automatizări"
http://www.ace.tuiasi.ro/ro/examen/calendar finalizare 2008 ...

4.copie legalizata dupa diploma de absolvire de asistent medical generalist cu studii superioare de scurta durata (diploma de colegiu)
http://www.rombel.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic...

În engleză ştiam de Associate's Degree pentru US, dar pt. UK am găsit Foundation Degree (from September 2001, n-am căutat să văd cum s-o fi numit înainte de 2001):

"The Foundation Degree is a vocational qualification introduced by the government of the United Kingdom in September 2001, which is available in England, Wales and Northern Ireland. It is similar in level to the associate's degree, and in the United Kingdom sits on the same level as the Higher National Diploma and Certificate[1] but below the Bachelor of Science/ Bachelor of Arts level of education. Courses are typically two years long and are offered both by universities and colleges of higher education.

Degree titles
Title Discipline
FdA. Arts
FdEd. Education
FdEng. Engineering
FdMus. Music
FdBus. Business
FdSc. Science
FdTech. Technology
http://en.wikipedia.org/wiki/Foundation_degree

"An associate degree is an academic degree awarded by community colleges, junior colleges, four-year universities, business colleges and some bachelor's degree-granting colleges/ universities upon completion of a course of study usually lasting two years."

Common abbreviations are:
AA (Associate of Arts)
http://en.wikipedia.org/wiki/Associate_Degree

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2008-11-03 00:09:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

College vs. Faculty

"A faculty is a division within a university.
The medieval University of Paris, which served as a model for most of the later medieval universities in Europe, had four faculties: the Faculties of Theology, Law, Medicine, and finally the Faculty of Arts.

In North American English, the word "faculty" has also come to be used as a collective noun for the academic staff of a university."
http://en.wikipedia.org/wiki/University_faculty

"British usage of the word "college" remains the loosest, encompassing a range of institutions.
In general use, a college is an institution between secondary school and university, either a sixth form college or a college of further education and adult education which were usually called technical colleges.
In popular American usage, the word "college" is the generic term for any post-secondary undergraduate education. Americans go to "college" after high school, regardless of whether the specific institution is formally a college or a university. Two-year colleges offer the associate's degree and four-year colleges offer the bachelor's degree.

The non-English-speaking world
In Romania, college is the next step you can study after high school. It can be a college that usually lasts two years or University that can last 2, 3, or 4 years depending on the field."
http://en.wikipedia.org/wiki/College

Adde
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Mihaela Ghiuzeli
1 day20 hrs
  -> Mulţumesc