KudoZ home » Romanian to English » Education / Pedagogy

sef de lucrari

English translation: lecturer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:sef de lucrari
English translation:lecturer
Entered by: adinag

16:35 Feb 3, 2009
Romanian to English translations [PRO]
Education / Pedagogy
Romanian term or phrase: sef de lucrari
Cercetător la Muzeul Grădinii Botanice, profesor de geografie la Liceul “Gh. Şincai” din Cluj, iar, după război, începând din xxx asistent şi şef de lucrări la Facultatea de Geografie din Cluj, în anul xxa trecut la Muzeul xx, al cărui director a devenit.
adinag
lecturer
Explanation:
lecturer

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2009-02-03 17:21:04 GMT)
--------------------------------------------------

Şeful de lucrari corespunde gradului de (SENIOR) LECTURER (UK), ASSISTANT PROFESSOR (US, CA) pe când Conferenţiarul este conform acestei surse PRINCIPAL LECTURER (UK), READER (UK), SENIOR LECTURER (UK), ASSOCIATE PROFESSOR (US, CA, Irlanda), Există, într-o măsură o coincidenţă a termenilor având in vedere sistemele ierarhice universitare diferite.

Sursele:
http://dictionary.cls.ro/ADICO/Languages/Romanian/S/SEF_DE_L...

http://dictionary.cls.ro/ADICO/Languages/Romanian/C/CONFEREN...
Selected response from:

Ciprian - Vasile Popescu
Romania
Grading comment
multumesc Ciprian:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7lecturer
Ciprian - Vasile Popescu
3thesis supervisor
Emil Niculescu


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
lecturer


Explanation:
lecturer

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2009-02-03 17:21:04 GMT)
--------------------------------------------------

Şeful de lucrari corespunde gradului de (SENIOR) LECTURER (UK), ASSISTANT PROFESSOR (US, CA) pe când Conferenţiarul este conform acestei surse PRINCIPAL LECTURER (UK), READER (UK), SENIOR LECTURER (UK), ASSOCIATE PROFESSOR (US, CA, Irlanda), Există, într-o măsură o coincidenţă a termenilor având in vedere sistemele ierarhice universitare diferite.

Sursele:
http://dictionary.cls.ro/ADICO/Languages/Romanian/S/SEF_DE_L...

http://dictionary.cls.ro/ADICO/Languages/Romanian/C/CONFEREN...


    Reference: http://www.wikiwords.org/dictionary/lecturer/2638/5270
Ciprian - Vasile Popescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
multumesc Ciprian:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corina hancianu
5 mins
  -> Mulţumesc! :)

agree  Ovidiu Martin Jurj
9 mins
  -> Mulţumesc! :)

agree  Mihaela Ghiuzeli
3 hrs
  -> Mulţumesc, Mihaela! :)

agree  Ivona Tillett
4 hrs
  -> Mulţumesc, Ivona! :)

agree  translator2012
4 hrs
  -> Mulţumesc, Ada! :)

agree  Cristina Monica Loşonţi
1 day3 hrs
  -> Mulţumesc, Cristina! :)

agree  Tradeuro Language Services
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
thesis supervisor


Explanation:
din experienta. Eu cred ca aici e vorba de ceva mai specific decat un "lecturer." Nu stiu precis de ce fel de lucrari este vorba aici, dar probabil ca sunt lucrari scrise de universitate. Oricum in SUA exista astfel de lucru ca "thesis supervisor," si el sau ea poate sa fie in toate gradurile academice, adica de la lecturer pana la full professor.

Emil Niculescu
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Ghiuzeli: I had a "thesis advisor" for my qualifying paper. I haven't heard of a "supervisor" but who knows ?!
2 hrs
  -> "Advisor" is fine as well. They are interchangeable.