KudoZ home » Romanian to English » Finance (general)

valorile de la sfârşitul fiecărei evoluţii

English translation: shall sort the return by amount,from the highest to the lowest at the end of each market cycle


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:valorile de la sfârşitul fiecărei evoluţii
English translation:shall sort the return by amount,from the highest to the lowest at the end of each market cycle
Entered by: Nina Iordache

10:47 Nov 1, 2007
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Managementul riscului bancar
Romanian term or phrase: valorile de la sfârşitul fiecărei evoluţii
Contextul:

Pentru a determina VaR-ul unui portofoliu cu un nivel de încredere de 80%, mai întâi se vor sorta valorile de la sfârşitul fiecărei evoluţii de la cea mai mare la cea mai mică. Apoi se adună probabilităţile individuale de la cea mai mare în jos, până se va ajunge la 80%.
Nina Iordache
Romania
shall sort by amount the return at the end of each ( market) growth period
Explanation:


Domaine(s) : - comptabilité
document comptable de synthèse
- gestion
gestion financière


français


état de l'évolution de la situation financière n. m.
[Canada]
Équivalent(s) English statement of changes in financial position



Définition :
État financier (ou tableau) présentant les flux de trésorerie attribuables aux activités d'exploitation, de financement et d'investissement de l'entité au cours de l'exercice, sous une forme qui permet le rapprochement des positions de trésorerie d'ouverture et de clôture.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
évolution de la situation financière n. f. [Canada]
tableau de financement n. m. [France]
état des flux de trésorerie n. m.
flux de trésorerie n. m.
tableau de financement analysant la variation de trésorerie n. m. [France]
tableau de trésorerie n. m. [France]

Note(s) :
Dans l'Administration publique, les activités d'exploitation sont généralement appelées « activités de fonctionnement ».
Le terme tableau de financement est également utilisé en Belgique.
Les termes suivants n'ont pas été retenus en raison de leur faible fréquence d'utilisation : état des mouvements de la trésorerie, tableau des variations de l'encaisse, état de l'évolution de l'encaisse, état des mouvements de fonds, évolution de l'encaisse, mouvements de la trésorerie et variations de l'encaisse.

Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
cash flow statement
cash-flow statement
statement of changes in cash flows
statement of cash flows
statement of changes in cash position
statement of changes in cash resources

Domaine(s) : - assurance
comptabilité d'assurance


français


évolution n. f.
Équivalent(s) English growth



Définition :
Titre du tableau qui présente, sur plusieurs années, généralement cinq ou dix ans, les données les plus significatives de l'activité de l'entreprise.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
croissance n. f.

Note(s) :
L'activité comprend les affaires nouvelles, les contrats en portefeuille, l'actif, etc. Le terme évolution comprend habituellement l'indication de la société et de la période observée. Il pourrait également être remplacé par " croissance ".


Market development suna a tara in curs de dezvoltare
trebuie precizat ce fel de evolutie e vizata in context , a pietii in general sau a unui produs financiar






--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-01 17:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

atunci e vorba de ciclul pietii

"market cycle"
http://bigpicture.typepad.com/comments/2006/09/the_economic_...
Market Cycle
A period during which a market's value increases (the rising market period) and decreases (the falling market period).

Changes in market cycles for US equity universes, for example, are determined when the Russell 3000® Index experiences a l5% cumulative reversal from its prior direction on a total return basis. Only qualified Russell-supplied universes have market cycles precisely defined.

http://www.russell.com/us/glossary/economics/market_cycle.ht...


shall sort the return by amount, at the end of each market cycle


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-01 17:45:02 GMT)
--------------------------------------------------

din linkul de la big picture, ciclul e cam 3-6 luni , depinde de produs ... ( si finantele sunt un produs :):)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-11-01 22:51:28 GMT)
--------------------------------------------------

evolutia poate fi in sus sau in jos "evolve or devolve" -ciclul de piata merge inainte si el - iar "return" e neutru inseamna "rezultat" care poate fi pozitiv si negativ

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2007-11-03 23:32:34 GMT)
--------------------------------------------------

da
Selected response from:

Anca Nitu
Grading comment
Multumesc frumos, mai ales pentru bogatia de referinte si pentru rabdarea de a raspunde la intrebari! O duminica frumoasa va doresc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1the values at the end of each development
Irina Adams
3shall sort by amount the return at the end of each ( market) growth periodAnca Nitu


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
the values at the end of each development


Explanation:
mai gasesti alte alternative la linkul de mail jos


    Reference: http://www.altadict.ro/?lng=en&dir=both&word=evolutie
Irina Adams
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult. Si "angajatorul"meu mi-a confirmat ca este de acord asa ca voi alege probabil acest termen dupa ce trece o zi macar!

Asker: Multumesc frumos! Am ales celalalt raspuns al Ancai, deoarece mi s-a parut mai specific ca exprimare.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> multumesc

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
shall sort by amount the return at the end of each ( market) growth period


Explanation:


Domaine(s) : - comptabilité
document comptable de synthèse
- gestion
gestion financière


français


état de l'évolution de la situation financière n. m.
[Canada]
Équivalent(s) English statement of changes in financial position



Définition :
État financier (ou tableau) présentant les flux de trésorerie attribuables aux activités d'exploitation, de financement et d'investissement de l'entité au cours de l'exercice, sous une forme qui permet le rapprochement des positions de trésorerie d'ouverture et de clôture.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
évolution de la situation financière n. f. [Canada]
tableau de financement n. m. [France]
état des flux de trésorerie n. m.
flux de trésorerie n. m.
tableau de financement analysant la variation de trésorerie n. m. [France]
tableau de trésorerie n. m. [France]

Note(s) :
Dans l'Administration publique, les activités d'exploitation sont généralement appelées « activités de fonctionnement ».
Le terme tableau de financement est également utilisé en Belgique.
Les termes suivants n'ont pas été retenus en raison de leur faible fréquence d'utilisation : état des mouvements de la trésorerie, tableau des variations de l'encaisse, état de l'évolution de l'encaisse, état des mouvements de fonds, évolution de l'encaisse, mouvements de la trésorerie et variations de l'encaisse.

Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
cash flow statement
cash-flow statement
statement of changes in cash flows
statement of cash flows
statement of changes in cash position
statement of changes in cash resources

Domaine(s) : - assurance
comptabilité d'assurance


français


évolution n. f.
Équivalent(s) English growth



Définition :
Titre du tableau qui présente, sur plusieurs années, généralement cinq ou dix ans, les données les plus significatives de l'activité de l'entreprise.


Sous-entrée(s) :
synonyme(s)
croissance n. f.

Note(s) :
L'activité comprend les affaires nouvelles, les contrats en portefeuille, l'actif, etc. Le terme évolution comprend habituellement l'indication de la société et de la période observée. Il pourrait également être remplacé par " croissance ".


Market development suna a tara in curs de dezvoltare
trebuie precizat ce fel de evolutie e vizata in context , a pietii in general sau a unui produs financiar






--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-01 17:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

atunci e vorba de ciclul pietii

"market cycle"
http://bigpicture.typepad.com/comments/2006/09/the_economic_...
Market Cycle
A period during which a market's value increases (the rising market period) and decreases (the falling market period).

Changes in market cycles for US equity universes, for example, are determined when the Russell 3000® Index experiences a l5% cumulative reversal from its prior direction on a total return basis. Only qualified Russell-supplied universes have market cycles precisely defined.

http://www.russell.com/us/glossary/economics/market_cycle.ht...


shall sort the return by amount, at the end of each market cycle


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-01 17:45:02 GMT)
--------------------------------------------------

din linkul de la big picture, ciclul e cam 3-6 luni , depinde de produs ... ( si finantele sunt un produs :):)

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2007-11-01 22:51:28 GMT)
--------------------------------------------------

evolutia poate fi in sus sau in jos "evolve or devolve" -ciclul de piata merge inainte si el - iar "return" e neutru inseamna "rezultat" care poate fi pozitiv si negativ

--------------------------------------------------
Note added at 2 days12 hrs (2007-11-03 23:32:34 GMT)
--------------------------------------------------

da

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 196
Grading comment
Multumesc frumos, mai ales pentru bogatia de referinte si pentru rabdarea de a raspunde la intrebari! O duminica frumoasa va doresc!
Notes to answerer
Asker: a unui produs financiar. Ce sa zic si eu, daca domnului ii convine. Mie evolutie, desi nu stiu cum s-o traduc imi zice ceva despre niste cicluri zilnice de profit/randament si asa mai departe (cred) in cazul de fata

Asker: scuze, la o gandire mai profunda aveti dreptate este vorba despre market growth, ca spune si in text: schimbari ale pietei

Asker: dar daca evolutia este in jos? ce face piata? Scade, desigur si cum se spune asta, va rog?

Asker: atunci ar merge asa: shall sort the return by amount,from the highest to the lowest at the end of each market cycle