KudoZ home » Romanian to English » Finance (general)

operaţiune pluripartită

English translation: multi-party operation


13:07 Jan 11, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / NOUTATI LEGISLATIVE-modificare cod fiscal
Romanian term or phrase: operaţiune pluripartită
titlu de capitol privind modificari operate in codul fiscal:
"Operaţiuni pluripartite în Comunitate"
RODICA CIOBANU
Romania
English translation:multi-party operation
Explanation:
http://www.kpmg.ro/index.thtml/en/about/publications/newslet...

http://www.google.ro/search?hl=ro&as_qdr=all&sa=X&oi=spell&r...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-11 14:14:22 GMT)
--------------------------------------------------

Se poate scrie multi-party sau multiparty. Forma initiala: multi-party http://www.yourdictionary.com/multiparty

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-01-12 12:49:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc, Rodica! Chiar ma pregateam sa scriu ca, asa cum inteleg eu (de exemplu din textul KPMG - multiparty operations, opérations pluripartites), sensul este de operatiuni desfasurate de/sau/care implica mai multe parti concomitent, operatiuni sub forma de retea, si ca nu are legatura cu partidele politice. Multipartitism/pluripartitism in sensul de "mai multe parti".
Selected response from:

xxxmistahara
Grading comment
multumesc mult pentru ajutor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3multi-party operationxxxmistahara
3between multiple business partners/or companies registered in multiple countriesAnca Nitu


Discussion entries: 10





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
multi-party operation


Explanation:
http://www.kpmg.ro/index.thtml/en/about/publications/newslet...

http://www.google.ro/search?hl=ro&as_qdr=all&sa=X&oi=spell&r...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-01-11 14:14:22 GMT)
--------------------------------------------------

Se poate scrie multi-party sau multiparty. Forma initiala: multi-party http://www.yourdictionary.com/multiparty

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-01-12 12:49:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc, Rodica! Chiar ma pregateam sa scriu ca, asa cum inteleg eu (de exemplu din textul KPMG - multiparty operations, opérations pluripartites), sensul este de operatiuni desfasurate de/sau/care implica mai multe parti concomitent, operatiuni sub forma de retea, si ca nu are legatura cu partidele politice. Multipartitism/pluripartitism in sensul de "mai multe parti".

xxxmistahara
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
multumesc mult pentru ajutor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu: :)
5 mins
  -> Multumesc Ede :0

agree  T&I Contprest : cu incredere
7 mins
  -> Multumesc Oana. Ma gandeam sa nu fie "operatiuni bancare" sau un termen financiar, dar se pare ca sunt doar operatiuni (actiuni)

agree  ayast:
53 mins
  -> Multumesc :)

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> Multumesc Iosif

disagree  Anca Nitu: si cum se incadreaza in domeniul financiar- bancar ? / incadrarea financiara e confirmata de catre asker, aveti vreo definitie a"Operaţiuni pluripartite în Comunitate" care sa sugereze sistem pluripartit de partide politice asa cum ati postat? multumesc
1 day5 hrs
  -> nu este un termen financiar-bancar, "operatiuni" in sens general, "Operaţiuni pluripartite în Comunitate". Nu am postat nimic legat de partide politice. Multipartitism/pluripartitism inseamna si "mai multe parti" (termen general)

3 days7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
between multiple business partners/or companies registered in multiple countries


Explanation:
Post grading

Precizari:Potrivit reglementarii, scopul implementarii masurilor de simplificare este de a evita caoperatorii economici sa se inregistreze in scopuri de TVA in mai multe state membre pentrutransferuri de bunuri sau pentru achizitii intracomunitare de bunuri asimilate, in cazul in caredesfasoara operatiuni pluripartite in cadrul Comunitatii si in cazul retururilor de bunuri inspatiul comunitar
http://www.sova.ro/documente/Prezentare legislativa - Noiemb...

operatiunile nu au nimic comun cu sistemul multipartit :)


in documentul urmator sunt numite "multilaterale"
Ordinul nr. 2.221 al ministrului finanţelor publice din 22.12.2006 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a măsurilor de simplificare cu privire la transferuri şi achiziţii intracomunitare asimilate, prevăzute la art. 128 alin (10) şi art. 1301 alin (2) lit. a) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare în ceea ce priveşte operaţiunile pluripartite din Comunitate, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale


Ř Scopul acestor măsuri de simplificare este acela de a evita ca operatorii economici implicaţi în operaţiuni multilaterale/pluripartite în cadrul Comunităţii, legate de lucrări asupra bunurilor mobile corporale, să se înregistreze în scopuri de TVA în mai multe state membre
http://www.ucecom.ro/romana/bfc/DocW/BINF1.doc

di ce se vede se refera la operatiuni financiare intre multiple firme colaboratoare - termenul "multipartit" vrea sa zica "cu mai multe partide implicate " si e ales cam la nimereala :)

http://www.taxationweb.co.uk/forum/discuss.php?id=15043
http://www.proz.com/topic/86171

fara un context relevant mai greu , incadrarea financiara e insa clara



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 196