KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

a constitui un drept in favoarea cuiva

English translation: grant smb. the right to (of)


18:02 Dec 2, 2010
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Romanian term or phrase: a constitui un drept in favoarea cuiva
Proprietarul va putea ipoteca sau constitui orice alt drept real asupra spatiului in favoarea unei terte persoane fizice sau juridice.
Octavia Efraim
English translation:grant smb. the right to (of)
Explanation:
give smb. the right to

convey (real) property to smb.
transfer property to smb.
transfer title to smb.
assign ownership of (real) property to

grant smb. the right to (of)


--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2010-12-03 17:00:50 GMT)
--------------------------------------------------

"a constitui un drept in favoarea cuiva" este un mod juridico-filfizonic de a spune "a da cuiva dreptul de a".

--------------------------------------------------
Note added at 4 zile (2010-12-07 08:51:47 GMT)
--------------------------------------------------

Exact.
Dreptul de proprietate este un drept real.
Si uzufructul, si habitatia viagera sunt tot reale pentru ca poarta asupra unui bun (imobil)
Drept real = drept pe care o persoană îl exercită asupra unui lucru în mod direct și ... [ Pr. : re-al] – Din lat. realis
Selected response from:

tradetrek
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1grant smb. the right to (of)tradetrek
3 +1assign a right to somebody (to a third party)
Veronica Lupascu


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
assign a right to somebody (to a third party)


Explanation:
Unul din sinonimele verbului "a constitui" este "a desemna"

CONSTITUÍ vb. 1. v. alcătui. 2. a alcătui, a crea, a desemna, a forma, a institui, a înființa, a numi, a organiza, a stabili, (înv.) a tocmi. (A ~ o comisie.) 3. v. înființa. 4. a fi, a forma, a însemna, a reprezenta, (rar) a prezenta. (Acest capitol ~ partea esențială a lucrării.)
http://dexonline.ro/definitie/constitui

DESEMNÁ1, desemnez, vb. I. Tranz. A indica, a numi o persoană considerând-o cea mai potrivită pentru desfășurarea unei activități, pentru ocuparea unei demnități sau a unei funcții. ♦ (Rar) A indica unei persoane un anumit lucru. ♦ A numi într-o funcție. – Din fr. désigner, lat. designare (după semn).
http://dexonline.ro/definitie/desemna


Ads by GoogleHoroscope for all 2011
Claim your Free Reading from this accurate & talented Astrologer now
AboutAstro.com/horoscope
Computer Basics E-Book
Learn The Quick & Easy Way Ebook & Bonus Video Tutorials
ComputerBasicsEBook.com
Insurance Terminology
Important Terms You Need to Know Understand Your Policy
www.sinclairpremium.com
as·sign (-sn)
tr.v. as·signed, as·sign·ing, as·signs
1. To set apart for a particular purpose; designate: assigned a day for the inspection.
2. To select for a duty or office; appoint: firefighters assigned to the city's industrial park.
3. To give out as a task; allot: assigned homework to the class.
4. To ascribe; attribute: sorted the rocks by assigning them to different categories. See Synonyms at attribute.
5. Law To transfer (property, rights, or interests) from one to another.
6. To place (a person or a military unit) under a specific command.
n. Law
http://www.thefreedictionary.com/assign




--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2010-12-02 20:36:13 GMT)
--------------------------------------------------

Sorry pentru ads by google :) nu am fost atentă ce am copiat, eventual nici lincul sinclairpremium.com nu este la subiect.

Vedeţi mai multe rezultate pentru "assign a right" - http://www.google.com/search?hl=mo&q="assign a right"&btnG=C...

Veronica Lupascu
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Coja
2 days 7 hrs
  -> Mulţumesc :)

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
grant smb. the right to (of)


Explanation:
give smb. the right to

convey (real) property to smb.
transfer property to smb.
transfer title to smb.
assign ownership of (real) property to

grant smb. the right to (of)


--------------------------------------------------
Note added at 22 ore (2010-12-03 17:00:50 GMT)
--------------------------------------------------

"a constitui un drept in favoarea cuiva" este un mod juridico-filfizonic de a spune "a da cuiva dreptul de a".

--------------------------------------------------
Note added at 4 zile (2010-12-07 08:51:47 GMT)
--------------------------------------------------

Exact.
Dreptul de proprietate este un drept real.
Si uzufructul, si habitatia viagera sunt tot reale pentru ca poarta asupra unui bun (imobil)
Drept real = drept pe care o persoană îl exercită asupra unui lucru în mod direct și ... [ Pr. : re-al] – Din lat. realis

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 3
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult pentru sugestii si scuze pentru intarzierea cu care raspund. Ma intreb insa daca respectivul "drept real" nu este de fapt altceva decat dreptul de proprietate; sau daca nu poate fi fie una, fie alta: ma gandesc la un drept de folosinta (altfel spus, de uzufruct), gen habitatie viagera. In cazul asta "constituirea dreptului real" nu ar fi acelasi lucru cu transferul de proprietate.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IonutU
1 day 16 hrs