KudoZ home » Romanian to English » Law: Contract(s)

titlu de lege

English translation: by operation of law

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:titlu de lege
English translation:by operation of law
Entered by: Tatiana Bejan

05:24 Mar 4, 2018
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Real Estate
Romanian term or phrase: titlu de lege
Subsemnata vânzătoare prin mandatar declar următoarele: Am dobândit iniţial cu titlu de lege împreună cu mama mea, imobilul din strada.....
Tatiana Bejan
Romania
by operation of law
Explanation:
În general dobândirea se poate face în mai multe moduri, care sunt toate legale, evident :)
Potrivit art.644 C.civ., ”Proprietatea bunurilor se dobândeşte şi se transmite prin succesiune, prin legate, prin convenţie şi prin tradiţiune”, iar conform art.645 din acelaşi cod ”Proprietatea se mai dobândeşte prin accesiune sau încorporaţiune, prin prescripţie, prin lege şi prin ocupaţiune.”
Cred că în acest context, este vorba de o dobândire prin lege- verificați și restul documentului.
Selected response from:

Manuela Ciuruc
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1by operation of law
Manuela Ciuruc
4legally
mara_cojocaru


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
legally


Explanation:
dobândit cu titlu de lege = legally acquired

mara_cojocaru
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
by operation of law


Explanation:
În general dobândirea se poate face în mai multe moduri, care sunt toate legale, evident :)
Potrivit art.644 C.civ., ”Proprietatea bunurilor se dobândeşte şi se transmite prin succesiune, prin legate, prin convenţie şi prin tradiţiune”, iar conform art.645 din acelaşi cod ”Proprietatea se mai dobândeşte prin accesiune sau încorporaţiune, prin prescripţie, prin lege şi prin ocupaţiune.”
Cred că în acest context, este vorba de o dobândire prin lege- verificați și restul documentului.

Manuela Ciuruc
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth: sau statute / acquired by operation(governing laws/statutes) of law/statute (este o găselniță, cred valabilă) pt. că în Common Law nu este așa.
1 day 1 hr
  -> Mulțumesc, Liviu. Desigur că orice traducere în limba engleză a unor concepte de drept civil este puțin forțată, dar este varianta standard.