KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

intră în vigoare la 1 an de la data

English translation: shall enter into force one year after


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:intră în vigoare la 1 an de la data
English translation:shall enter into force one year after
Entered by: Maria Diaconu

17:22 Apr 5, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Romanian term or phrase: intră în vigoare la 1 an de la data
Prevederile articolului... intră în vigoare la 1 an de la data aderării României la Uniunea Europeană.

Îmi pare rău, dar nu găsesc formularea potrivită pentru "intră în vigoare la 1 an de la data..."

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
shall enter into force one year after
Explanation:
ori "shall enter into force 1 year following"
Selected response from:

Mihaela Pirvulet
Grading comment
Mulţumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9shall enter into force one year afterMihaela Pirvulet
4 +5take effect
Alina Weidell
5 +1enters into force one year aftermicawber_7
3 +2to be enforced 1 year after
Tatiana Neamţu
5come into force one year afterRODICA CIOBANU


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
to be enforced 1 year after


Explanation:
o idee ...

Tatiana Neamţu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ioana Bostan: sau shall come into force
10 mins
  -> Mulţumesc, dar propune răspunsul ...:)

agree  Nina Iordache: Da, pentru "shall come into force"
2 hrs
  -> Mulţumesc ...

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
shall enter into force one year after


Explanation:
ori "shall enter into force 1 year following"

Mihaela Pirvulet
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mulţumesc tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
2 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Bogdan Honciuc
2 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Nina Iordache
2 hrs
  -> Multumesc :)

agree  translator2012
5 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Ovidiu Martin Jurj
5 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Ioana Bostan
16 hrs
  -> Multumesc :)

agree  wordbridge
18 hrs
  -> Multumesc :)

agree  Iosif JUHASZ
20 hrs
  -> Multumesc ;)

agree  Tradeuro Language Services
1 day15 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
enters into force one year after


Explanation:
Alternativ o constructie de tipul "entry into force one year after..."

A se observa ca ambele exemple pe care le-am dat sunt luate de pe domeniul .eu (formulari din documente oficiale ale UE)

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2008-04-05 18:06:48 GMT)
--------------------------------------------------

O sugestie folositoare: cand efectuati o cautare pe Google, puteti restrange rezultatele cautarii la un domeniu anume (.eu, de exemplu). In acest fel gasiti doar rezultate pentru site-uri din acel domeniu.

Example sentence(s):
  • where the date of entry into force falls one year after that of the entry into force of the Accession Treaty and the date on which the contract comes ...
  • MARPOL Annex VI enters into force internationally one year after it has been ratified by at least 15 flag states...

    Reference: http://www.eur-lex.europa.eu/ga/treaties/dat/11994N/htm/1199...
    Reference: http://www.eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CE...
micawber_7
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker: Evident că asta doream, o trimitere către un domeniu eu., că eu n-am fost în stare să găsesc ceva relevat... Mersi mult, dear Micawber :)

Asker: Am vrut să spun "relevant", nu "elevat " :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Matei
1 hr

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
come into force one year after


Explanation:
conform dictionar roman-englez editat de Institutul European


    Reference: http://www.azobuild.com/news.asp?newsID=2005
RODICA CIOBANU
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 32

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
take effect


Explanation:
http://www.thefreedictionary.com/take effect

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2008-04-05 17:47:12 GMT)
--------------------------------------------------

take effect 1 year from...

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-04-05 17:47:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://byrev.net/dictionare/?SearchBox=near&Dictionary_base=...

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-04-05 17:58:35 GMT)
--------------------------------------------------

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
pagina 10

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2008-04-05 18:02:48 GMT)
--------------------------------------------------

sau goes into effect. Totul DEPINDE DE CONTEXT pt ca "enters into force" este corect pt anumite tipuri de acorduri

--------------------------------------------------
Note added at 334 days (2009-03-05 20:00:00 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

cu plăcere!

Alina Weidell
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: Am folosit şi acest răspuns cu altă ocazie, mulţumesc mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgiana Vasilescu: sau "to become effective"
1 hr
  -> multumesc

agree  Nina Iordache
2 hrs
  -> multumesc

agree  clauswe
3 hrs
  -> multumesc

agree  translator2012: shall take effect
4 hrs
  -> multumesc

agree  Ede Lungu: (..) the amendments are to **become effective** http://www.metnews.com/legcom/bankruptcyrules.htm
1 day19 hrs
  -> multumesc