KudoZ home » Romanian to English » Law (general)

sef birou valorificare date

English translation: Head of (Trade Register) Data Management Office


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase: sef birou valorificare date
English translation:Head of (Trade Register) Data Management Office
Entered by: RODICA CIOBANU

17:03 Dec 10, 2010
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / certificat constatator
Romanian term or phrase: sef birou valorificare date
este functia unei persoane care semneaza alaturi de director si de cel care a redactat acest certificat constatator,

nu inteleg la ce se refera valorificare date.
RODICA CIOBANU
Romania
Head of (Trade Register) Data Management Office
Explanation:

Articolul 22 - Directia registrul comertului central computerizat
...........
# (4) In cadrul Directiei registrului comertului central computerizat functioneaza urmatoarele structuri:
a) Serviciul registrul comertului central computerizat;
b) Serviciul valorificare date, format din:
# Biroul furnizare informatii;
# Colectivul eliberare acte;
-----------------
(6) Serviciul valorificare date asigura publicitatea datelor din registrul comertului central computerizat in conformitate cu prevederile legale si este organizat astfel:
a) Biroul furnizare informatii asigura informatii din datele inregistrate in registrul comertului computerizat, in termenele prevazute de lege, si are urmatoarele atributii:
a.1. asigura informarea initiala a persoanelor solicitante privind categoriile de informatii existente in registrul central computerizat si indrumare in completarea cererilor de eliberare de informatii;
a.2. elaboreaza rapoarte si elibereaza informatii din registrul comertului computerizat sau din bazele de date cuprinzand indicatorii financiari, pentru satisfacerea cerintelor de informare ale autoritatilor si institutiilor publice si persoanelor solicitante;
a.3. asigura derularea contractelor de furnizare informatii din registrul comertului central computerizat;
a.4. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
b) Colectivul eliberare acte asigura eliberarea de certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este ori nu este inregistrat si de extrase de registru in termenele prevazute de lege si are urmatoarele atributii:
b.1. elaboreaza si emite certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este ori nu este inregistrat;
b.2. elaboreaza si emite extrase de registru;
b.3. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate.


COMPUTERIZED CENTRAL TRADE REGISTER DIVISION

Director
..............................
Management of Trade Register Data Department

Head of Department...

Am adaptat puţin răspunsul, în ideea că "birou" probabil se referă la structura din teritoriu a Registrului. Sigur, s-ar putea adapta mai departe: information/certificates/excerpts department...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days47 mins (2010-12-12 17:51:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere!
Selected response from:

Cristina C.
Romania
Grading comment
Multumesc mult si spor la lucru
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Head of (Trade Register) Data Management OfficeCristina C.
1Data capitalization
Julia Prazsmary


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
valorificare date
Data capitalization


Explanation:
Bănuiesc că este vorba despre un act emis de Poliție, deoarece numai pe ei i-am văzut să ”valorifice date” - așa că aș traduce aproape mot-a-mot, nu cred că există vre-un corespondent adecvat...

Julia Prazsmary
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Julia, multumesc mult pentru ajutor, dar documentul este un certificat constatator, eliberat de Oficiul Registrului Comertului Bucuresti


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Head of (Trade Register) Data Management Office


Explanation:

Articolul 22 - Directia registrul comertului central computerizat
...........
# (4) In cadrul Directiei registrului comertului central computerizat functioneaza urmatoarele structuri:
a) Serviciul registrul comertului central computerizat;
b) Serviciul valorificare date, format din:
# Biroul furnizare informatii;
# Colectivul eliberare acte;
-----------------
(6) Serviciul valorificare date asigura publicitatea datelor din registrul comertului central computerizat in conformitate cu prevederile legale si este organizat astfel:
a) Biroul furnizare informatii asigura informatii din datele inregistrate in registrul comertului computerizat, in termenele prevazute de lege, si are urmatoarele atributii:
a.1. asigura informarea initiala a persoanelor solicitante privind categoriile de informatii existente in registrul central computerizat si indrumare in completarea cererilor de eliberare de informatii;
a.2. elaboreaza rapoarte si elibereaza informatii din registrul comertului computerizat sau din bazele de date cuprinzand indicatorii financiari, pentru satisfacerea cerintelor de informare ale autoritatilor si institutiilor publice si persoanelor solicitante;
a.3. asigura derularea contractelor de furnizare informatii din registrul comertului central computerizat;
a.4. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate.
b) Colectivul eliberare acte asigura eliberarea de certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este ori nu este inregistrat si de extrase de registru in termenele prevazute de lege si are urmatoarele atributii:
b.1. elaboreaza si emite certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este ori nu este inregistrat;
b.2. elaboreaza si emite extrase de registru;
b.3. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, directorul de directie, seful de serviciu, specifice domeniului de activitate.


COMPUTERIZED CENTRAL TRADE REGISTER DIVISION

Director
..............................
Management of Trade Register Data Department

Head of Department...

Am adaptat puţin răspunsul, în ideea că "birou" probabil se referă la structura din teritoriu a Registrului. Sigur, s-ar putea adapta mai departe: information/certificates/excerpts department...


--------------------------------------------------
Note added at 2 days47 mins (2010-12-12 17:51:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu plăcere!


    Reference: http://www.dreptonline.ro/legislatie/hg_83_2010_regulament_o...
    Reference: http://www.onrc.ro/english/recom.php#staff
Cristina C.
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 80
Grading comment
Multumesc mult si spor la lucru

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
7 days