KudoZ home » Romanian to English » Law/Patents

procura/mandatar

English translation: mandate/authorised person/


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:mandatar
English translation:mandate/authorised person/
Entered by: Ariadna2002

12:17 Dec 13, 2001
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents
Romanian term or phrase: procura/mandatar
termen juridic, sinonim cu imputernicire?
Ariadna2002
United Kingdom
mandate/authorized agent,; attorney, assignee
Explanation:
procura (imputernicire) = mandate
mandatar (imputernicit) = authorized agent, attorney, assignee (depending on the context)
Selected response from:

A.Albu
Romania
Grading comment
asa ziceam si eu, dara sa fiu clar-clar:)

multumesc pentru promptitudine, dar mai am inca 5 termeni:)

si nici un dictionar prin preajma:)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1power of attorney/attorney
asco
5 +1mandate/authorized agent,; attorney, assignee
A.Albu
5power of attorneyIon Georgescu


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
power of attorney/attorney


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-13 12:26:01 (GMT)
--------------------------------------------------

posibil si attorney-in-fact pentru mandatar

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-13 12:26:16 (GMT)
--------------------------------------------------

posibil si attorney-in-fact pentru mandatar

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 221

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  DR. RICHARD BAVRY
2 mins

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mandate/authorized agent,; attorney, assignee


Explanation:
procura (imputernicire) = mandate
mandatar (imputernicit) = authorized agent, attorney, assignee (depending on the context)

A.Albu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1111
Grading comment
asa ziceam si eu, dara sa fiu clar-clar:)

multumesc pentru promptitudine, dar mai am inca 5 termeni:)

si nici un dictionar prin preajma:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asco
3 mins
  -> Multumesc lui Asco pentru fair play.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
power of attorney


Explanation:
Power of attorney
Înscris prin care o persoană împuterniceşte o altă persoană să acţioneze în calitate de mandatar, respectiv pe seama persoanei care a semnat înscrisul. Semnatarul înscrisului poate acorda procură totală sau procură parţială. Procura devine caducă la decesul mandantului. Procură

(din Mic dictionar explicativ englez-roman de termeni juridici, in curs de aparitie)

Ion Georgescu
PRO pts in pair: 12