KudoZ home » Romanian to English » Law/Patents

favorizarea infractorului, fals intelectual, retinere de inscrisuri

English translation: abetment in crime (or: connivance)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:favorizarea infractorului, fals intelectual, retinere de inscrisuri
English translation:abetment in crime (or: connivance)
Entered by: Lavinia Pirlog

07:21 Aug 8, 2002
Romanian to English translations [Non-PRO]
Law/Patents
Romanian term or phrase: favorizarea infractorului, fals intelectual, retinere de inscrisuri
law
Lavinia Pirlog
Romania
abetment in crime (or: connivance)
Explanation:
Numai primul termen.
Sincer sa fiu nu ştiu ce înţelege dreptul român prin "fals intelectual", deşi bănuiesc, dar nu sunt sigur.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 13:40:24 (GMT)
--------------------------------------------------

fals intelectual = falsification of a public instrument (sau: authentic act)

Deci cel care comite poate fi si o persoana privata, important este ca documentul este un inscris oficial.

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 13:41:26 (GMT)
--------------------------------------------------

[b]test[/b] Sa vedem daca functioneaza HTML-ul ;-)
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1abetment in crime (or: connivance)
Péter Tófalvi
3aiding and abetting a criminalKatza
3aiding and abetting a criminalKatza
3 -1falsification of documents by a public servantstefana


Discussion entries: 5





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
abetment in crime (or: connivance)


Explanation:
Numai primul termen.
Sincer sa fiu nu ştiu ce înţelege dreptul român prin "fals intelectual", deşi bănuiesc, dar nu sunt sigur.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 13:40:24 (GMT)
--------------------------------------------------

fals intelectual = falsification of a public instrument (sau: authentic act)

Deci cel care comite poate fi si o persoana privata, important este ca documentul este un inscris oficial.

Daca gresesc, va rog sa ma corectati.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-09 13:41:26 (GMT)
--------------------------------------------------

[b]test[/b] Sa vedem daca functioneaza HTML-ul ;-)

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katza: a context would actually help a lot!
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aiding and abetting a criminal


Explanation:
It's just another solution for the first word that I always hear in the American movies. For the rest, I would appreciate a context...

Katza
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aiding and abetting a criminal


Explanation:
It's just another solution for the first word that I always hear in the American movies. For the rest, I would appreciate a context...

Katza
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 8

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
falsification of documents by a public servant


Explanation:
pentru falsul intelectual, care in Codul Penal romanesc se defineste ca
Falsul intelectual
**Art. 289. - Falsificarea unui înscris oficial cu prilejul întocmirii acestuia, de către un functionar aflat în exercitiul atributiilor de serviciu, prin atestarea unor fapte sau împrejurări necorespunzătoare adevărului ori prin omisiunea cu stiintă de a insera unele date sau împrejurări, se pedepseste cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.
Tentativa se pedepseste.

Bineinteles ca "falsification of documents" nu suna bine la prima vedere, dar cautarile cu toti celalti termeni, forgery, counterfeit, fraud etc au cam dus in alta directie

Traducerea este descriptiva, dar am cautat in mai multe coduri penale si nu am reusit sa gasesc un titlu care sa dea o definitie acoperitoare 100%

Dar mai exista posibilitatea ca termenul sa nu fie corect folosit, si sa fie vorba de alte feluri de fals, poate iti dai seama din contextul pe care il ai.
Vezi si Codul Penal de mai jos



    Reference: http://www.dsclex.ro/coduri/codpenal4.htm#t1
stefana
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Péter Tófalvi: falsul intelectual poate fi comis si de un administrator al unei companii private. vezi: http://www.agenda.ro/2002/25-02-19.htm
20 hrs