real estate questions

English translation: 1. "in circuitul civil", vezi art.

Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents / real estate and construction
Romanian term or phrase: real estate questions
Hi Friends

I need the explanation (NOT the translation) of the folowing (between the asterisks):

1. Obiectul presentului contract nu este scos din *circuitul civil*, nu a trecut in proprietatea statului prin vreun *act normativ*...

2. ... de a inregistra terenul dobindit in *evidentele fiscale*.

3. *Tehnoredactat* in 7 exemplare ...

4. La emisie valorile poluantului in gazele arse nu vor depasi ... astfel incat la *imicic* sa se respecte conditiile de calitate ale aerului in zonele protejate prevazute in STAS ...

Asa cum am mentionat, am nevoie de o explicatie mai mult decit de traducere.

Multumesc.
Hezy Mor
English translation:1. "in circuitul civil", vezi art.
Explanation:
1. "in circuitul civil"
Codul civil, art. 963. - Numai lucrurile ce sunt in comert (in circuitul civil) pot fi obiectul unui contract.
De exemplu armamentul, munitiile, stupefiantele nu sint in circuitul civil. Ele pot face obiectul unui contract numai in conditii speciale.

2. "act normativ", de exemplu: lege, hotarire de guvern (HG), ordonanta, ordonanta de urgenta

3. "in evidentele fiscale", adica inregistrat la administratia financiara

4. "tehnoredactat", cf. DEX, pregatit din punct de vedere grafic pentru a fi tiparit
Selected response from:

gvarzaru
Romania
Grading comment
Multumesc din inima! Explicatii excelente si foarte folositoare.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +31. "in circuitul civil", vezi art.
gvarzaru
3real estate answers
asco


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
1. "in circuitul civil", vezi art.


Explanation:
1. "in circuitul civil"
Codul civil, art. 963. - Numai lucrurile ce sunt in comert (in circuitul civil) pot fi obiectul unui contract.
De exemplu armamentul, munitiile, stupefiantele nu sint in circuitul civil. Ele pot face obiectul unui contract numai in conditii speciale.

2. "act normativ", de exemplu: lege, hotarire de guvern (HG), ordonanta, ordonanta de urgenta

3. "in evidentele fiscale", adica inregistrat la administratia financiara

4. "tehnoredactat", cf. DEX, pregatit din punct de vedere grafic pentru a fi tiparit

gvarzaru
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 13
Grading comment
Multumesc din inima! Explicatii excelente si foarte folositoare.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  asco
4 mins

agree  Elvira Stoianov
28 mins

agree  Anca Nitu
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
real estate answers


Explanation:
circuitul civil - means that it may be sold, as opposed to the land to be used for a highway for instance.

evidentele fiscale - the real estate has to be registered with the real estate tax register, being liable to taxes

Tehnoredactat - drafted, typed, drawn-up

imicic - ??? - proabaly "la limita" if handwritten...



--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 12:15:41 (GMT)
--------------------------------------------------

act normativ - law, decree,

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 221

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elvira Stoianov: imicic - la limita, cam tras de par
26 mins