KudoZ home » Romanian to English » Law/Patents

pe seama si socoteala

English translation: on account and behalf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:pe seama si socoteala
English translation:on account and behalf
Entered by: Maricica W.

00:42 Dec 28, 2003
Romanian to English translations [PRO]
Law/Patents
Romanian term or phrase: pe seama si socoteala
Mandatul comercial are de obiect tratarea de afaceri comerciale pe seama si socoteala mandatului.

Drept comercial - despre mandatul comercial. Multumesc pentru ajutor. Cate puncte trebuie alocate raspunsului castigator?
niculita
on account and behalf
Explanation:
Exprimarea standard este "in numele si pe seama mandantului", ceea ce inseamna ca mandatarul actioneaza ca reprezentant al mandantului ("in numele" acestuia) si ca actele juridice indeplinite de acesta se repercuteaza direct asupra patrimoniului mandantului ("pe seama").
"Pe seama si socoteala acestuia" este, dupa cum rezulta de mai sus, o exprimare pleonastica, ambele expresii referindu-se la partea patrimoniala.
Totusi, cred ca solutia oferita de dl bburghelea - "on behalf and account of" poate fi folosita.

Perechea mandant/mandatar are ca echivalent principal/agent. Vedeti si linkul de mai jos.

Selected response from:

Maricica W.
Grading comment
Thank you for this and all the helpful answers I got!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2on account and behalfMaricica W.
5 -1on behalf and account of the client (beneficiary)
Bogdan Burghelea


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
on behalf and account of the client (beneficiary)


Explanation:
in engleza nu exista termenul "mandant" - persoana reprezentata, dar client descrie destul de bine (beneficiary se refera la mandatul in cazul mostenirii)

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 380

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maricica W.: mandant - principal
4 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
on account and behalf


Explanation:
Exprimarea standard este "in numele si pe seama mandantului", ceea ce inseamna ca mandatarul actioneaza ca reprezentant al mandantului ("in numele" acestuia) si ca actele juridice indeplinite de acesta se repercuteaza direct asupra patrimoniului mandantului ("pe seama").
"Pe seama si socoteala acestuia" este, dupa cum rezulta de mai sus, o exprimare pleonastica, ambele expresii referindu-se la partea patrimoniala.
Totusi, cred ca solutia oferita de dl bburghelea - "on behalf and account of" poate fi folosita.

Perechea mandant/mandatar are ca echivalent principal/agent. Vedeti si linkul de mai jos.




    Reference: http://51.1911encyclopedia.org/P/PR/PRINCIPAL_AND_AGENT.htm
Maricica W.
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 196
Grading comment
Thank you for this and all the helpful answers I got!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anca Nitu: on account and behalf of the principal - nu vad nici un cusur in aceasta formulare (si la multi ani !) :)
1 day 5 hrs

agree  xxxKirstyMacC: for the account and on behalf of> two different preps. needed. NB: 'in that behalf' = in that capacity.
1 day 21 hrs