KudoZ home » Romanian to English » Medical (general)

mastectomie simplă, mastectomie totală

English translation: simple (total) mastectomy vs extended (radical) mastectomy


07:20 Aug 31, 2006
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / listă de intervenţii chirurgicale
Romanian term or phrase: mastectomie simplă, mastectomie totală
Am pe listă separat "mastectomie simple" şi "mastectomie totală". În engleză însă, "simple mastectomy" şi "total mastectomy" sunt sinonime, din câte informaţii găsesc pe internet.

Simple or Total Mastectomy

The entire breast is removed, but no lymph nodes are removed in this procedure. Simple mastectomy is most frequently used for further cancer prevention or when the cancer does not go to the lymph nodes.
http://www.webmd.com/content/article/46/1662_52455

În română care ar fi diferenţa şi cum să traduc?
Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
English translation:simple (total) mastectomy vs extended (radical) mastectomy
Explanation:

Mastectomia totala poate lua doua forme: largita si simpla. in mastectomia largita, sau interventia lui Halstedt, sanul bolnav, ganglionii axiali si muschiul pectoral sunt indepartati printr-o mare incizie eliptica. Mastectomia simpla, sau interventia lui Patey, este frecvent asociata cu o evidare a ganglionilor axiali.
http://www.dictionar.romedic.ro/medicina.php?word=mastectomi...





--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-08-31 13:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

Maria, şi eu cred că textul este- din nou- inexact...ca să folosesc un eufemism ;)

Trebuie să afli dacă autorul se gândea la o mastectomie totală lărgită sau la una radicală (oricum, nu reprezintă acelaşi lucru).
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Mulţumesc pentru explicaţii.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4simple (total) mastectomy vs extended (radical) mastectomy
Mihaela Petrican
3radical mastectomy
Emina Popovici


Discussion entries: 3





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
radical mastectomy


Explanation:
"Radical mastecomy" pentru mastectomie totala, din cate inteleg eu


    Reference: http://www.thebreastcaresite.com/EEndCom/USAmoena/Homepage.n...
Emina Popovici
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: mastectomia totală este diferită de mastectomia radicală
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
simple (total) mastectomy vs extended (radical) mastectomy


Explanation:

Mastectomia totala poate lua doua forme: largita si simpla. in mastectomia largita, sau interventia lui Halstedt, sanul bolnav, ganglionii axiali si muschiul pectoral sunt indepartati printr-o mare incizie eliptica. Mastectomia simpla, sau interventia lui Patey, este frecvent asociata cu o evidare a ganglionilor axiali.
http://www.dictionar.romedic.ro/medicina.php?word=mastectomi...





--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-08-31 13:47:19 GMT)
--------------------------------------------------

Maria, şi eu cred că textul este- din nou- inexact...ca să folosesc un eufemism ;)

Trebuie să afli dacă autorul se gândea la o mastectomie totală lărgită sau la una radicală (oricum, nu reprezintă acelaşi lucru).

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 962
Grading comment
Mulţumesc pentru explicaţii.