KudoZ home » Romanian to English » Medical (general)

tratament conf. rp.

English translation: treatment according to prescription/ as prescribed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:tratament conf. rp.
English translation:treatment according to prescription/ as prescribed
Entered by: Diana Nacu

15:12 Nov 3, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Neurosurgery
Romanian term or phrase: tratament conf. rp.
Does anyone know what "rp." means in the Romanian "tratament conform rp."?

This is on a hospital release note under Recommendations/ Other Notes.

Thanking in you in advance for your assistance,

Diana
Diana Nacu
Ireland
treatment according to the prescription
Explanation:
Rp = reţetă/prescripţie medicală
(din latină Rp= recipe); este formula consacrată cu care se începe reţeta şi uneori se utilizează ca o prescurtare pentru reţetă).
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +9treatment according to the prescription
Mihaela Petrican
4treatment/therapy by prescription
adami


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +9
(tratament conf.) rp.
treatment according to the prescription


Explanation:
Rp = reţetă/prescripţie medicală
(din latină Rp= recipe); este formula consacrată cu care se începe reţeta şi uneori se utilizează ca o prescurtare pentru reţetă).

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 962
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irina-Maria Foray
1 min
  -> mulţumesc, Irina :-)

agree  cezara lucas: lat. recipe=primeste!
3 mins
  -> da, mulţumesc, am repetat-o de atâtea ori studenţilor la farmacologie încât chiar simţeam nevoia să îmi aducă aminte şi mie cineva ;-)

agree  Maria Diaconu: da, îmi amintesc când am dat prima oară peste termen şi am intuit singură ce înseamnă :)
44 mins
  -> :-) mulţumesc, Maria, salutări!

agree  bobe
2 hrs
  -> mulţumesc, Persida!

agree  Corina Dinu
3 hrs
  -> mulţumesc, Corina!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> mulţumesc, Iosif!

agree  Monica Anastase: prima oara am auzit de RP de la prietenul meu, care absolva acum medicina, sunt legata emotional de acest termen :p
5 hrs
  -> :-) mulţumesc, Monica! se pare că fiecare avem o poveste legată de Rp ;-)

agree  wordbridge
6 hrs
  -> mulţumesc, Victor!

agree  RODICA CIOBANU
18 hrs
  -> mulţumesc, Rodica!

12 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
treatment/therapy by prescription


Explanation:
Expresia Mihaelei e corecta, dar fara art. hotarat in expresii cu sens generic. O usoara problema am avut si cu 'according to', astfel ca am gasi ca exista chiar f. putine ocurente pe net cu 'according to' (cu sau fara 'the') - doar 8:

http://www.google.ro/search?hl=ro&q="treatment according to ...
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="treatment according to ...

Dar "treatment by prescription" e mai uzual (1030):
http://www.google.ro/search?hl=ro&q="treatment by prescripti...

asa ca here's my tuppence...

adami
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32