KudoZ home » Romanian to English » Medical (general)

bandelete

English translation: bundles


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:bandelete
English translation:bundles
Entered by: Ioana Popa

15:14 Feb 5, 2012
Romanian to English translations [PRO]
Medical - Medical (general) / prostata
Romanian term or phrase: bandelete
Proliferarea tumorala se propaga perivascular, cu invazie microvasculara, cu infiltrarea si depasirea bandeletelor periferice, cu invazia veziculelor seminale.
Adde
Romania
bundles
Explanation:
Cred ca aici este vorba despre manunchiurile neuro-vasculare de la periferia prostatei (vezi link-ul de mai jos), deci "peripheral (neurovascular) bundles", numite in mod curios (cel putin dupa parerea mea) in limba romana "bandelete". Al doilea link atesta folosirea sa ca termen consacrat in limba medicala romana. Comparand localizarea si rolul lor am ajuns la concluzia ca bandeletele sunt "bundles". Sper sa fie de folos!
Selected response from:

Ioana Popa
Romania
Grading comment
L-am folosit pe acesta, sper sa fie OK. Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bandelets
Laura Singiorzan
4bands
Mihaela Petrican
4bundles
Ioana Popa
4 -1(medical) stripsxxxtrsk2000


Discussion entries: 2





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bands


Explanation:
.

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 962

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
(medical) strips


Explanation:
...

xxxtrsk2000
United Kingdom
Native speaker of: English

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mihaela Petrican: not in this context
1 hr
  -> I still stand by this

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bandelets


Explanation:
Bandelets

Example sentence(s):
  • In our study, we have recorded late postoperative: complete urinary incontinence in 4 cases (6.7%), erection was maintained after bilateral preservation of neurovascular bandelets in 90% of cases

    Reference: http://www.medandlife.ro/medandlife272.html
    Reference: http://revista-urologia.ro/wp-content/uploads/2010/12/Diagno...
Laura Singiorzan
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: nicio referinţă din partea unor autori englezi nativi care să justifice această soluţie
47 mins
  -> Am mai tradus studii clinice si articole despre prostata si medicii urologi folosesc acest termen.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bundles


Explanation:
Cred ca aici este vorba despre manunchiurile neuro-vasculare de la periferia prostatei (vezi link-ul de mai jos), deci "peripheral (neurovascular) bundles", numite in mod curios (cel putin dupa parerea mea) in limba romana "bandelete". Al doilea link atesta folosirea sa ca termen consacrat in limba medicala romana. Comparand localizarea si rolul lor am ajuns la concluzia ca bandeletele sunt "bundles". Sper sa fie de folos!


    Reference: http://proceedings.aip.org/resource/2/apcpcs/754/1/23_1?isAu...
    Reference: http://readperiodicals.com/201007/2241177721.html
Ioana Popa
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Grading comment
L-am folosit pe acesta, sper sa fie OK. Multumesc.