KudoZ home » Romanian to English » Other

de azi pe maine

English translation: for the time being/pro tempore/pro tem/provisionally/impermanently/to last the day


15:48 Nov 1, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Social Sciences - Other
Romanian term or phrase: de azi pe maine
Locuitorii din Trifauti au făcut totul nu de azi pe mâine, ci pentru viitor
Diana Loznean
English translation:for the time being/pro tempore/pro tem/provisionally/impermanently/to last the day
Explanation:
ex. I'll bet my iPod it won't last the day
http://news.cnet.com/cheapskate/

- Last the day/season etc. au indeobste sens pozitiv (e bine daca reusesti sa...), dar cred ca merg si ele.
- Expresiile din latina doar daca contextul e formal, evident.

- Ar mai putea merge si '(just) to make do' - faceau... doar ca sa-si satisfaca nevoile imediate - daca contextul mai larg o sustine

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-01 16:09:35 GMT)
--------------------------------------------------

SAU to last a while/to meet today's needs
Selected response from:

adami
Romania
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3not just for now, but for the future
Maria Diaconu
4 +1for the time being/pro tempore/pro tem/provisionally/impermanently/to last the day
adami


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
de azi pe mâine
not just for now, but for the future


Explanation:
Formularea în româneşte nu mi se pare foarte inspirată. În engleză m-am gândit la ideea: "not just for now, but for the future".

Un exemplu:
He invites us to participate in decision-making, listens to us and works to do what is right for everyone, not just for now, but for the future.
http://www.worldmayor.com/voting05/comments_toronto.html


Maria Diaconu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela BUFNILA: De două ori agree, şi pentru varianta în engleză şi pentru obiecţia referitoare la original :).
42 mins
  -> Mulţumesc!

agree  Mihaela Ghiuzeli: Asa pare a fi in contextul asta limitat.
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  Cristina Butas
16 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
for the time being/pro tempore/pro tem/provisionally/impermanently/to last the day


Explanation:
ex. I'll bet my iPod it won't last the day
http://news.cnet.com/cheapskate/

- Last the day/season etc. au indeobste sens pozitiv (e bine daca reusesti sa...), dar cred ca merg si ele.
- Expresiile din latina doar daca contextul e formal, evident.

- Ar mai putea merge si '(just) to make do' - faceau... doar ca sa-si satisfaca nevoile imediate - daca contextul mai larg o sustine

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-11-01 16:09:35 GMT)
--------------------------------------------------

SAU to last a while/to meet today's needs

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
4 hrs
  -> multumesc!