KudoZ home » Romanian to English » Petroleum Eng/Sci

curba clasata

English translation: duration curve


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:curba clasata
English translation:duration curve
Entered by: Tudorel Ilie

17:25 Dec 12, 2010
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci / material despre o termocentrala
Romanian term or phrase: curba clasata
Perioada de incalzire, semibaza din curba clasata, este asigurata de o singura centrala termica.
Tudorel Ilie
Romania
duration curve
Explanation:
Vezi si graficul, care e f. clar:

Pentru a calcula consumul anual total de energie termică pentru un consumator sau grup de consumatori si aportul fiecărei surse de energie pentru fiecare valoare a tc este necesar să se cunoască variaţia în timp a tc pe toată durata unui an. Metoda obişnuită este de a utiliza datele meteorologice medii înregistrate pentru a determina variaţia intensităţii cererii de temperatură în funcţie de timp pe durata unui an. Se calculează iniţial numărul mediu de zile în care apare fiecare valoare a tc la un pas constant (de obicei 1°C) valorile fiind trecute în ordine descrescătoare într-o histogramă. Histograma este transformată apoi într-o curbă reprezentând durata intensităţii cererii de temperatură, numită curba clasată de temperatură,
http://www.energetica-oradea.ro/index2.php?option=com_docman...

Termium
http://btb.termiumplus.gc.ca/tpv2alpha/alpha-spa.html?lang=s...

Nenumarate exemple, definitii si grafice pt. "duration curve".
Selected response from:

Sandra& Kenneth
Israel
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3duration curve
Sandra& Kenneth
5(Heating) Degree Days Curve - in acest context
mihaela.
3methodical curve
Claudia Coja


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
methodical curve


Explanation:
Curba clasata este, de fapt, o curba ordonata
CLASÁ, clasez, vb. I. Tranz. 1. A aranja, a împărți, a rândui ceva (după caractere distinctive) pe clase sau categorii. ♦ A face o triere; a tria. ♦ Refl. A obține un anumit loc în clasamentul unei clase, la un concurs etc. 2. A înceta un proces penal când se constată că există o cauză legală care împiedică pornirea sau continuarea lui. ♦ A scoate din uz (cu forme legale) un material care nu mai poate fi folosit din cauza degradării, a învechirii. – Din fr. classer.
Sursa: DEX '98
"Deci curba de durată a debitelor este reprezentarea debitelor clasate (ordonate descrescător) în funcţie de asigurarea acestora..."
http://www.hydrop.pub.ro/UEAFCA_Cap02.pdf
Methodical = ordonat (clasat)
http://www.merriam-webster.com/dictionary/methodical


Claudia Coja
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sandra& Kenneth: Curba clasata nu e o curba descrescatoare si n-are nicio legatura o "methodical curve".
7 hrs
  -> "Methodical curve" este o curba ordonata descrescator...initial ma gandisem la varianta "duration curve" dar nu intotdeauna sunt unul si acelasi lucru, cel putin asa am inteles din ce am citit.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
duration curve


Explanation:
Vezi si graficul, care e f. clar:

Pentru a calcula consumul anual total de energie termică pentru un consumator sau grup de consumatori si aportul fiecărei surse de energie pentru fiecare valoare a tc este necesar să se cunoască variaţia în timp a tc pe toată durata unui an. Metoda obişnuită este de a utiliza datele meteorologice medii înregistrate pentru a determina variaţia intensităţii cererii de temperatură în funcţie de timp pe durata unui an. Se calculează iniţial numărul mediu de zile în care apare fiecare valoare a tc la un pas constant (de obicei 1°C) valorile fiind trecute în ordine descrescătoare într-o histogramă. Histograma este transformată apoi într-o curbă reprezentând durata intensităţii cererii de temperatură, numită curba clasată de temperatură,
http://www.energetica-oradea.ro/index2.php?option=com_docman...

Termium
http://btb.termiumplus.gc.ca/tpv2alpha/alpha-spa.html?lang=s...

Nenumarate exemple, definitii si grafice pt. "duration curve".

Sandra& Kenneth
Israel
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Roman
1 hr
  -> Multumesc!

agree  Lidia Nita
9 hrs
  -> Multumesc!

agree  Tradeuro Language Services
5 days
  -> Multumesc!

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
(Heating) Degree Days Curve - in acest context


Explanation:
Luand in calcul atat contextul cat si denumirile specifice din domeniu:

http://www.weatherdatadepot.com/#

allowed one to graph usage taking into account degree-days:
http://getsatisfaction.com/microsoft_hohm/topics/usage_chart...

Degree days are a simplified form of historical weather data. They are commonly used in monitoring and targeting to model the relationship between energy consumption and outside air temperature:
http://www.energylens.com/articles/degree-days



mihaela.
Canada
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4