KudoZ home » Romanian to English » Poetry & Literature

a se simti cu musca pe caciula

English translation: to have a sense of guilt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:a se simti cu musca pe caciula
English translation:to have a sense of guilt
Entered by: Diana Loznean

15:55 Mar 14, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Romanian term or phrase: a se simti cu musca pe caciula
Iarasi nu am context, doar un titlu dintr-un articol precum ca un anumit partid politic se simte cu musca pe caciula
Diana Loznean
to have a sense of guilt
Explanation:
sau "not to have a clean conscience"
Selected response from:

Mihaela BUFNILA
Romania
Grading comment
Multumesc pentru ajutor
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9to have a sense of guilt
Mihaela BUFNILA
4 +2to look like the cat who swallowed the canaryxxxDonaMC
4hat in hand (= spasit)
Nina Iordache


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
to look like the cat who swallowed the canary


Explanation:
---

xxxDonaMC
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ede Lungu
12 mins
  -> Multumesc!

agree  Alina Weidell
22 mins
  -> Multumesc!

disagree  Nina Iordache: http://www.answers.com/topic/look-like-the-cat-that-ate-the-...
29 mins

agree  Anca Nitu: nice one !
3 hrs
  -> Multumesc!

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
a se simţi cu musca pe caciulă
to have a sense of guilt


Explanation:
sau "not to have a clean conscience"

Example sentence(s):
  • Dicţionar frazeologic - Leviţchi, Bantaş, Gheorghiţoiu
Mihaela BUFNILA
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc pentru ajutor

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Matei: sigur ca da http://www.babylon.com/definition/caciula/All
12 mins
  -> Mulţumesc, Matei!

agree  Nina Iordache
23 mins
  -> Mulţumesc, Nina!

agree  Irina-Maria Foray
25 mins
  -> Mulţumesc, Irina!

agree  Georgiana Vasilescu
43 mins
  -> Mulţumesc, Georgiana!

agree  Ede Lungu
1 hr
  -> Mulţumesc, Ede!

agree  Anca Nitu: corect dar fara umor :)
3 hrs
  -> Mulţumesc, Anca.

agree  Iosif JUHASZ
21 hrs
  -> Mulţumesc, Iosif!

agree  Tradeuro Language Services
1 day46 mins
  -> Mulţumesc, TELS!

agree  ioana gabriela sandu: e vorba de cum se simt si nu de cum arată
25 days
  -> Mulţumesc, Ioana!

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hat in hand (= spasit)


Explanation:
Daca merge in context, inseamna: spasit, umilit, cu caciula in mana.
http://www.answers.com/hat in hand?gwp=11&ver=2.3.0.609&meth...
cat si in GERDI (Editura Coresi)
Ar mai fi si (tot in GERDI): nu dau nume, dar se stie cu musca pe caciula: if the shoe fits wear it!

--------------------------------------------------
Note added at 54 mins (2008-03-14 16:49:50 GMT)
--------------------------------------------------

Da, sigur, atunci ar trebui preluata traducerea Mihaelei care este foarte buna. Proverbele nu au intodeauna echivalenta pitoresca de sens intr-o alta limba. Nu intotdeauna.

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: Aici mai mult merge sensul precum ca cei de la putere tac deoarece stiu ca sunt vinovati...