KudoZ home » Romanian to English » Ships, Sailing, Maritime

detector Ex. cu barieră de protecţie

English translation: explosion detector with protection insulation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Romanian term or phrase:detector Ex. cu barieră de protecţie
English translation:explosion detector with protection insulation
Entered by: Irina Lazarescu

10:46 Jul 8, 2008
Romanian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime
Romanian term or phrase: detector Ex. cu barieră de protecţie
Sistemul de detectare incendiu
In compartimentul pituri se monteaza un detector Ex. cu bariera de protectie.
mara_cojocaru
Romania
explosion detector with protection insulation
Explanation:
http://www.bsbipd.com/explosion_isolation_chemical.html

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:02:34 GMT)
--------------------------------------------------

Este un senzor cu afisaj electronic la care se seteaza o valoare de atentionare. Daca se atinge acea valoare se declanseaza o alarma si exista "iminenta de explozie". Nu se ajunge chiar la explozie care probabil nu va ma fi simtita de cei in "dangerous area" cum se numeste. Sper ca acum este clar!

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

in general, se mentioneaza pentru toate echipamentele ,dintr-o anumita zona,sunt protejate anti-ex (adica antiexplozie).

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:34:43 GMT)
--------------------------------------------------

Plus ca in compartimentul de pituri /vopsele , vara la temperaturi de peste 40 grade poate aparea oricand o explozie mai ales daca un marinar mai treaz sau mai putin treaz intra cu tigara aprinsa.
Selected response from:

Irina Lazarescu
Romania
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fire alarm and detection system with protective barrierAnca Nitu
5 -1explosion detector with protection insulation
Irina Lazarescu


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
explosion detector with protection insulation


Explanation:
http://www.bsbipd.com/explosion_isolation_chemical.html

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:02:34 GMT)
--------------------------------------------------

Este un senzor cu afisaj electronic la care se seteaza o valoare de atentionare. Daca se atinge acea valoare se declanseaza o alarma si exista "iminenta de explozie". Nu se ajunge chiar la explozie care probabil nu va ma fi simtita de cei in "dangerous area" cum se numeste. Sper ca acum este clar!

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

in general, se mentioneaza pentru toate echipamentele ,dintr-o anumita zona,sunt protejate anti-ex (adica antiexplozie).

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2008-07-09 05:34:43 GMT)
--------------------------------------------------

Plus ca in compartimentul de pituri /vopsele , vara la temperaturi de peste 40 grade poate aparea oricand o explozie mai ales daca un marinar mai treaz sau mai putin treaz intra cu tigara aprinsa.

Irina Lazarescu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc!
Notes to answerer
Asker: multumesc, cred ca asta ar trebui sa fie!

Asker: si eu ma gandeam ca fiind vb de vopsele (pituri), se refera la explozie...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Anca Nitu: this is not an "explosion" detector.. pe romaneste "detector de INCENDIU" explozia am motive sa cred ca nu trebuie detectata toti cei implicati o vor simti brusc:)
6 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fire alarm and detection system with protective barrier


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_alarm_system
http://www.tbs-sct.gc.ca/pubs_pol/hrpubs/TBM_119/chap3_4-1_e...
http://irc.nrc-cnrc.gc.ca/pubs/cbd/cbd233_e.html

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-07-08 20:10:42 GMT)
--------------------------------------------------

"EX" banuiesc ca e modelul de detector
daca e altceva dati niste amanunte

--------------------------------------------------
Note added at 1 day8 hrs (2008-07-09 19:34:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wikiwords.org/dictionary/anti-explosion_panel/150...

e posibil ca detectorul sa aiba bariera de protectie contra exploziei
sistemele de detectare a exploziei insa sunt in genereral niste sisteme care monitorizeaza un proces care poate deveni "exploziv" http://www.fike.com/products/epdetcon.html
si care include si masuri de protectie

nu vad ce proces exploziv s-ar putea desfasura pe o nava
mai dati ceva context sa vedem la ce se refera "ex-ul"

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: multumesc, eu cred totusi ca Ex. nu se refera la exemplu, aici...